بیشترین میزان رضایت از زندگی به دانمارکی ها رسید

پنج شنبه،۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
بیشترین میزان رضایت از زندگی به دانمارکی ها رسید

گروه بین الملل- ​در این مطلب به این موضوع اشاره خواهد شد که چرا مردم دانمارک بیشترین میزان رضایت از زندگی را در جهان دارند.

به گزارش پیام ایران، کشور دانمارک در رتبه‌بندی شادترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸ بار دیگر رتبه نخست شادترین کشور جهان را از آن خود کرد. این هفتمین بار است که این کشور به عنوان شادترین کشور جهان انتخاب شد. رتبه شادی در این کشور حتی بالاتر از آمریکا و کانادا است.

اما چرا دانمارک به عنوان یکی از شادترین کشور‌های جهان شناخته می‌شود؟ چرا این کشور یکی از بهترین مکان‌های جهان برای زندگی به شمار می‌رود؟ اصلاً راز شاد بودن مردمان کشور‌های اسکاندیناوی چیست؟

بیشتر کارشناسان علت شادی اسکاندیناوی‌ها و به ویژه دانمارکی‌ها را ساختار فرهنگی hygge  مردمان این نقطه از جهان می‌دانند. Hygge که hoo-ga) هوگا یا هیوگا) تلفظ می‌شود واژه‌ای است که در سال ۲۰۱۷ به دیکشنری یا واژه‌نامه آکسفورد اضافه شد. این واژه به معنی راحت ترجمه شده است، اما در واقع طیف وسیعی از معانی را دربرمی‌گیرد و به معنای "کیفیت راحت و آرامش بخشی که موجب احساس رضایت و رفاه می‌شود" است.

hygga می‌تواند رفتن به پیک نیک در یک بعد از ظهر آفتابی با شخصی که دوستش دارید تعبیر شود، یا نوشیدن قهوه با یک دوست یا نشستن کنار یک شومینه گرم در یک روز سرد. بر اساس تحقیقی که در داخل دانمارک و از مردمان این کشور صورت گرفته است، hygga یعنی چیزی که به فرد حالت رضایت مندی می‌دهد و حال او را خوب می‌کند.

در دانمارک بزرگترین دغدغه‌های مردمان این کشور توسط دولت رفع شده است. تحصیل و درمان در این کشور رایگان است. سیستم بازنشستگی این کشور به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های بازنشستگی در جهان به شمار می‌رود. با وجود آنکه این کشور بالاترین نرخ مالیات در جهان را دارا است، اما دانمارکی‌ها بر این عقیده هستند که پرداخت مالیات بیشتر جامعه‌ای بهتر با رفاه بیشتر را می‌سازد.

انتهای پیام/

منبع:yjc

کد خبر: 6767