جمله‌ای از روحانی که بیشتر از تهدید ترامپ، اروپا رامی‌ترساند

چهارشنبه،۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
جمله‌ای از روحانی که بیشتر از تهدید ترامپ، اروپا رامی‌ترساند

گروه سیاسی- شبیه به بازی شطرنج شده است. سیاست گام به گام ایران در برابر اروپا و البته بدعهدی و مانع تراشی‌های آمریکا. چشم در برابر چشم سیاست حسن روحانی است برای مقابله با دشمن.

به گزارش پیام ایران، او صبح چهارشنبه و همزمان با اعلام سیاست‌های ابلاغیه جدید دولت برای حضور در برجام ، این نکات را خطاب به سران منطقه،روسای دولت‌های اروپایی، ترامپ ، ارتجاع منطقه و حتی مردم جهان گفت. اینکه سیاست ایران بر مدار صلح با دنیاست. اینکه به سوی جنگ گام بر نمی‌دارد.
او از رابطه گام به گام گفت. از مذاکره در برابر مذاکره، تصمیم در برابر تصمیم و تهدید در برابر تهدید گفت. او از این گفت برای سران اروپایی که:«ما بودیم که در راه مقابله با قاچاق مواد مخدر و ترانزیت آن به اروپا، میلیاردها دلار هزینه کردیم، بهترین جوانان‌مان به شهادت رسیدند. در این مسیر ۴ هزار شهید دادیم تا مواد مخدر به اروپا و فرزندان شما نرسد.اما الان به خاطر فشارهای آمریکا پولی برای هزینه دراین مسیر نداریم.»

اگر ترامپ در زمان تحمیل هزینه‌های باقی ماندن در پیمان ناتو به آنها از این راه فشار آورد که دولتش نمی‌تواند هزینه اینکه اروپا در برابر روسیه در امان باشد را بپردازد، حالا روحانی هم سیاستی متقابل و از همان دست برابر اروپا گرفته. چرا باید ایران هزینه جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به اروپا را بپردازد؟
این ترسی بزرگ برای اتحادیه اروپا خواهد بود. یک چالش پر خطر بزرگ برای آنها.

انتهای پیام/

کد خبر: 6873