ایران با آذربایجان شرکت نفتی مشترک تاسیس می کند

سه شنبه،۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

گروه اقتصاد - انرژی - معاون وزیر نفت کشورمان در مصاحبه با خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان گفته، ایران به دنبال توافق امضا شده بین تهران و باکو، به دنبال تاسیس یک شرکت نفتی مشترک است.

ماه گذشته در جریان دیدار حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران از جمهوری آذربایجان، دو کشور یک یادداشت تفاهم در زمینه توسعه و گسترش مشترک حوزه های مرتبط در دریای خزر امضا کردند. 
زمانی نیا با اعلام اینکه این قرارداد در روزهای آینده اجرایی می شود، گفت که اکنون در حال مذاکره برای تاسیس این شرکت هستیم. 
به گزارش ایرنا، دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و جمهوری آذربایجان 22 اسفندماه پارسال در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار و دو طرف چند سند همکاری امضا کردند.
در این اجلاس علاوه بر سند کمیسیون مشترک، هشت سند توافق نامه نیز آماده و در سفر فروردین ماه امسال ئیس جمهوری ایران به باکو، امضا و مبادله شد. از جمله اسناد امضا شده «توسعه مشترک بلوک های اکتشاف نفتی در دریای خزر» بود. 
حجم گردش تجاری ایران و جمهوری آذربایجان در سال گذشته، 16 درصد افزایش یافته و به بیش از یک میلیارد دلار رسیده و میزان سرمایه گذاری ایران در اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز به بیش از سه میلیارد دلار می رسد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

کد خبر: 692