پیگرد قضایی زنی که در روستای ابیانه برای مردم آواز خواند

چهارشنبه،۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
پیگرد قضایی زنی که در روستای ابیانه برای مردم آواز خواند

گروه اجتماعی- دادستان شهرستان نطنز در خصوص کلیپ منتشر شده از روستای ابیانه، گفت: هنوز مشخص نیست که این افراد در چه قالبی به ابیانه سفر کرده بودند و منتظر تکمیل شدن گزارش در این زمینه هستیم.

به گزارش پیام ایران، مرتضی باصریان در گفتگو با ایسنا، در خصوص کلیپ منتشر شده از روستای ابیانه، اظهار کرد: این گروه با دو اتوبوس به ابیانه سفر کرده‌اند و تا این لحظه آن‌ها احضار شده‌اند.

وی افزود: هنوز مشخص نشده که این افراد به چه عنوانی به این روستا سفر کرده‌اند، ولی به مراجع قضائی عنوان شده که در قالب دو تور وارد روستا شده بودند و در برهه‌ای آنجا حضور و سپس ترک روستا کرده‌اند.

یوسف حسنی، فرماندار شهرستان نطنز هم  به خبرگزاری صدا و سیما گفت: "عوامل تور خانوادگی گردشگری" یاد شده که به خدشه دار کردن عرف اجتماعی و هویت این روستای تاریخی مبادرت کرده اند، شناسایی شده و برخورد با آنان در دستور کار دادستانی نطنز قرار گرفته است.

یوسف حسنی گفت که دادستانی نطنز دستور توقیف این دو دستگاه اتوبوس گردشگری را صادر کرده است. او افزود: "همچنین مدیر این گروه و خانمی که در این بافت مذهبی در حال خوانندگی بود نیز به دادگاه احضار شدند."

آقای حسنی با تاکید بر این که در صورت عدم حضور به موقع متهمان در دادگاه، حکم بازداشت آنها صادر خواهد شد، گفته است: "این پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است."

این ویدیو همچنین توسط روح‌الله امینی، امام جمعه نطنز به عنوان یک "حرکت وقیحانه" محکوم شد که در مصاحبه ای گفته است: "کدام انسان باغیرت و دین‌دار اجازه می‌دهد در هر زمانی درباره دستورات الهی حرمت‌شکنی شود حال از طرف هر کسی که می‌خواهد باشد."

انتهای پیام/

کد خبر: 7010