پیام‌رسان سروش و سهم ۴ درصد از کاربران فضای مجازی

شنبه،۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
پیام‌رسان سروش و سهم ۴ درصد از کاربران فضای مجازی

گروه فناوری - طبق آمار ارائه‌شده، کاربران فضای مجازی در ایران ۷۱ درصد از تلگرام و ۴۲ درصد از اینستاگرام استفاده می‌کنند و تنها 4 درصد از پیام رسان سروش استفاده می‌کنند.

امیدعلی مسعودی، عضو هیات‌ علمی دانشگاه سوره در نشست سواد رسانه‌ای تولید محتوا و آموزش عمومی، با اشاره به گسترش فناوری تصریح کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که نرم‌افزارها و تکنولوژی زندگی را برای ما راحت کرده است و بسیاری از کارهای ما مانند تفسیر اطلاعات را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

وی افزود: واقعیت افزوده از دیگر مواردی است که در عصر جدید به وجود آمده است، واقعیت مجازی زندگی دوم ما است و نمی‌توانیم بگوییم وجود ندارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سوره تصریح کرد: تکنولوژی و اینترنت اشیا در دهه ۹۰ بسیار رواج پیدا کرده و به راحتی قابل‌دسترس است.

وی تأکید کرد: در سال‌های آینده اتفاقاتی از قبیل تله‌پاتی و ادغام حواس پنجگانه توسط وب صورت می‌گیرد و تحولات عظیمی از جمله تراشه چشمی، پروتز تمام بدن، کنترل امواج مغزی رخ خواهد داد.

مسعودی بیان کرد: در آینده امکانات وسیعی در اختیار خبرنگاران نیز قرار می‌گیرد و کار را آسان می‌کند، همان‌طور که امروز با حضور شبکه‌های اجتماعی شهروند خبرنگار رونق گرفته است و خبرنگاران بیشتر در قالب سردبیر حاضر می‌شوند.

وی بیان کرد: انتشار اخبار جعلی نیز به‌واسطه فضای مجازی افزایش داشته است، از طرفی مطبوعات و خبرگزاری‌ها رسانه‌های جریان اصلی هستند که اخبار صحیح و موثق را منتشر می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کد خبر: 7034