«متری شیش و نیم» رکورد «فروشنده» را شکست / «تگزاس» همچنان می‌تازد

جمعه،۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
«تگزاس» می‌تازد و «متری شیش و نیم» در تلاش رکورد شکنی است

گروه فرهنگ و هنر- اکران سینماهای کشور در حالی این هفته هم پیگیری شد که دو فیلم کمدی «تگزاس ۲» و «سامورایی در برلین» گیشه را به تسخیر خود درآوردند.

«متری شیش و نیم» هم در آخرین روزهای اکران خود توانست رکورد پرمخاطب‌ترین فیلم سینمای ایران را بشکند.

به گزارش پیام ایران، سینماهای کشور این هفته به دلیل همزمانی با شب‌های قدر چند روزی تعطیل بودند و به همین دلیل عایدی سینمای ایران از گیشه با کاهش محسوسی همراه شد.

با این حال همچون هفته گذشته تنها سه فیلم، سهم عمده‌ای از فروش هفتگی را به خود اختصاص دادند و سایر فیلم‌ها نتوانستند چندان گیشه پررونقی داشته باشند و طبق روال هفته‌های اخیر «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داد، «تولدت مبارک» ساخته سمیه زارعی‌نژاد هم قعر نشین جدول فروش هفتگی بود. ضمن آنکه «سامورایی در برلین» ساخته مهدی نادری هم برای دومین هفته پیاپی توانست از سد «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی عبور کند و پس از «تگزاس ۲» پرفروش‌ترین فیلم روی پرده باشد، بدین ترتیب گیشه این هفته هم در تسخیر فیلم‌های کمدی است.

فروش کلی سینمای ایران در این هفته یک میلیارد و ۳۱۵ هزار تومان بود، که ۷۷۲ میلیون و ۳۲۲ هزار تومان آن به تهران اختصاص داشت، همچنین ۱۳۵ هزار و ۲۰۶ نفر در این هفته به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند که ۶۳ هزار و ۵۸۹ نفرشان اهل تهران بودند.

آمار فروش فیلم ها

«تگزاس» ۱۳ میلیاردی شد

«تگزاس ۲» در حالی این هفته هم صدرنشین گیشه بود که توانست ۵۳۸ میلیون و ۸۸۱ هزار تومان فروش داشته باشد و بیش از یک سوم کل گیشه این هفته را به خود اختصاص دهد. همچنین ۵۵ هزار و ۶۶۱ نفر به تماشای این فیلم نشستند تا تعداد کل تماشاگران «تگزاس ۲» به یک میلیون و ۳۲۶ هزار نفر برسد.

این فیلم همچون قسمت نخست خود، به مذاق مخاطبان خوش آمده است و در این روزها که فیلم های روی پرده در جذب مخاطبان ضعیف عمل می‌کنند و مورد پسندشان نیستند، می‌تواند خیلی زود با عبور از سد «متری شیش و نیم» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۸ دست پیدا کند. در حال حاضر فاصله این دو فیلم حدود ۱۲ میلیارد تومان است که با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی اکران فیلم روستایی، «تگزاس ۲» شانس بیشتری در این زمینه دارد.

تگزاس

نکته جالب توجه این هفته کم شدن اختلاف فروش «تگزاس ۲» با سایر فیلم‌هاست، در واقع تعطیلی چند روزه سینماها باعث شد تا میزان فروش سه فیلم صدرنشین گیشه بسیار کم شود، در حالیکه هفته گذشته «تگزاس ۲» حدود یک میلیارد تومان بیشتر از فیلم دوم جدول، فروش داشت.

«سامورایی در برلین» را مردم دوست دارند

فیلم مهدی نادری با وجود آنکه در روزهای نخست اکران به دلیل نداشتن تبلیغات تلویزیونی و شهری آنچنان مورد توجه مخاطبان و علاقه‌مندان سینما نبود، اما در هفته‌های اخیر به خوبی توانسته دل دوستداران فیلم‌های کمدی را با خود ببرد و عملکرد خوبی را از نظر فروش دنبال کند، نکته جالب توجه این فیلم کمدی که سازندگان هم به آن اذعان دارند کنار گذاشتن شوخی‌های معمول و رکیکی است که این روزهای در سینمای کمدی ما بسیار دیده می‌شود، در واقع تیم «سامورایی در برلین» تلاش کرده است تا کمدی تمیزی را مقابل دیدگان تماشاگران قرار دهد و آنطور که از آمار و بازخوردها پیداست عملکرد موفقی هم داشته است.

موفقیت «سامورایی در برلین» پاسخی به کسانی است که می‌گویند به جز استفاده از شوخی‌های رکیک و نامناسب نمی‌توان مردم را خنداند، اگر اینطور بود پس فیلم مهدی نادری مورد اقبال عمومی قرار نمی‌گرفت، فروش هفتگی این فیلم ۳۲۳ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان بوده است و ۳۲ هزار و ۵۲ نفر هم برای تماشای آن راهی سینماها شدند.

«متری شیش و نیم» و شکستن رکورد فروشنده

سومین فیلم پرفروش هفته، «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی است که در هفته های پایانی اکرانش نتوانست از پس دو فیلم کمدی روی پرده بربیاید و به جایگاه سوم جدول فروش هفتگی بسنده کرد، این فیلم که در حال حاضر به دلیل کنار رفتن یک‌باره «رحمان ۱۴۰۰»، پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۸ سینمای ایران تا به امروز به شمار می‌آید.

فیلم تازه روستایی توانست با تعداد2 میلیون 161 هزار مخاطب رکورد فروشنده اصغر فرهادی را که با 2 میلیون 160 هزار مخاطب رکورددار بود را بشکند.

«متری شیش و نیم» رکورد «فروشنده» را شکست

«متری شیش و نیم» البته رکورد فروش این فیلم را شکست و عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سینمای ایران را به دست آورد، اما هنوز نتوانسته رکورد تعداد مخاطبان را از آن خود کند و باید دید که این مهم در روزهای باقی مانده از اکران این فیلم رخ می‌دهد یا خیر؟

فیلم روستایی این هفته ۲۲۳ میلیون و ۹۸۶ هزار تومان فروش داشت و ۲۲ هزار و ۲۰ نفر را هم راهی سالن‌های سینما کرد تا در آستانه ۲۶ میلیاردی شدن قرار بگیرد و فاصله‌اش را با سایر رقبا افزایش دهد.

«نبات» با شهاب حسینی، آهسته و پیوسته پیش می‌رود

این روزها فیلم «نبات» ساخته پگاه ارضی با بازی شهاب حسینی و نازنین فراهانی در گیشه نه چندان پررونق ماه رمضان به آرامی پیش می‌رود و مخاطبان را با خود همراه می‌کند، این فیلم در این هفته برای دومین بار بالاتر از فیلم‌هایی چون «چهار انگشت» و «زندانی ها» در جایگاه چهارمین فیلم پرفروش هفته قرار گرفت اما فاصله‌ای که سه فیلم صدرنشین با سایر فیلم‌ها ایجاد کرده‌اند آنقدر زیاد است که فروش فیلم‌های دیگر به چشم نمی‌آید. 

«نبات» این هفته ۶۵ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان فروش داشت و شش هزار و ۴۷۶ نفر هم به تماشای آن نشستند تا فروش این فیلم از ۵۰۰ میلیون تومان گذر کند.

نبات+شهاب+حسینی

«چهار انگشت» ساخته حامد محمدی هم در هفته‌های اخیر که به روزهای پایانی اکرانش منتهی می‌شود، با افت فروش جدی روبه‌رو شده است، این هفته هم تنها ۵۹ میلیون و ۴۷۱ هزار تومان فروش داشته است.

نکته جالب توجه این است که هشت فیلم دیگر روی پرده زیر ۳۰ میلیون تومان فروش داشتند که البته از فیلم‌های اکران نوروز که دیگر سینماهای سرگروه را در اختیار ندارند و روزهای آخر اکرانشان را سپری می‌کنند، توقعی نمی‌رود، اما چهار فیلم «وکیل مدافع» به کارگردانی سلما بابایی و ونداد دوشن، «خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی، «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب و «تولدت مبارک» ساخته سمیه زارعی نژاد فیلم‌های جدید روی پرده هستند که در تمام سه هفته‌ای که اکران شده‌اند، در همین جایگاه قرار داشتند و به نوعی قعر جدول فروش را قبضه کرده‌اند. در واقع شاهد مثال ترکیب نه چندان خوب اکران رمضان که این روزها بسیار درباره آن صحبت می‌شود، همین فیلم‌ها هستند که نتوانستند در جذب مخاطبان سینما موفق عمل کنند و به همین دلیل در پایین جدول تراکم بیشتری نسبت به صدر جدول وجود دارد.

در ادامه آمار فروش فیلم‌های روی پرده را به تفکیک فروش هفتگی و کل مشاهده می‌کنید. (فروش هفتگی از روز سوم خرداد تا پیش از روز جمعه ۱۰ خرداد محاسبه شده و آمار از سامانه فروش سینمای ایران استخراج شده است.)

نام فیلم

نام کارگردان

میزان فروش هفتگی

فروش کل

تگزاس ۲

مسعود اطیابی

۵۳۸ میلیون و ۸۸۱ هزار تومان

۱۳ میلیارد و ۳۳۹ میلیون تومان

سامورایی در برلین مهدی نادری ۳۲۳ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان دو میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان

متری شیش و نیم

سعید روستایی

۲۲۳ میلیون و ۹۸۶ هزار تومان ۲۵ میلیارد و ۹۰۷ میلیون تومان
نبات پگاه ارضی ۶۵ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان ۵۰۹ میلیون و ۴۵۲ هزار تومان
چهار انگشت حامد محمدی ۵۹ میلیون و ۴۷۱ هزار تومان ۱۰ میلیارد و ۵۶۵ میلیون تومان
زندانی‌ها مسعود ده‌نمکی ۲۸ میلیون و ۳۴ هزار تومان چهار میلیارد و ۶۳۶ میلیون تومان
پیشونی سفید ۳ سیدجواد هاشمی ۲۰ میلیون و ۸۸۹ هزار تومان سه میلیارد و ۹۲ میلیون تومان
ژن خوک سعید سهیلی ۱۵ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان سه میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان
به دنیا آمدن محسن عبدالوهاب

۱۲ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان

۹۹ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان
غلامرضا تختی بهرام توکلی ۹ میلیون و ۶۹۹ هزار تومان یک میلیارد و ۹۵۰ هزار تومان
خانه دیگری بهنوش صادقی هفت میلیون و ۴۶۵ هزار تومان ۶۶ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان
وکیل مدافع سلما بابایی و ونداد دوشن  پنج میلیون و ۷۳۷ هزار تومان ۶۴ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان
تولدت مبارک سمیه زارعی‌نژاد چهار میلیون و ۷۲۷ هزار تومان ۳۰ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر: 7098