با این گیاه سرعت کاهش وزن خود را ۲ برابر کنید

سه شنبه،۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
با این گیاه سرعت کاهش وزن خود را ۲ برابر کنید

گروه سلامت- گنجاندن زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی و مصرف حداقل سه بار در هفته از آن، تاثیر زیادی در کاهش وزن و افزایش میزان سوخت و ساز بدن دارد.

به گزارش پیام ایران،  این گیاه دارویی از آن جا که متابولیسم بدن را بالا می‌برد در گروه موفق‌ترین چربی سوزها و کالری سوزهای طبیعی محسوب می‌شود.

لاغری با زنجبیل را امتحان کنید به خصوص اینکه این روزها همه به دنبال راه‌های نه چندان سختی برای لاغری هستند. راه‌هایی که از کنار رژیم‌های سفت و سخت هم نگذرند. برای همین روی آوردن به راه‌های سنتی و گیاهان دارویی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
از میان همه گیاهان دارویی و طب‌های سنتی شاید استفاده از زنجبیل در صدر توجه‌ها باشد. زیرا این گیاه خوش عطر علاوه بر ویژگی چربی‌سوزی برای دهها بیماری هم مفید است.
جالب است بدانید که زنجبیل علاوه بر افزایش چربی سوزی در بدن، باعث کاهش چربی شکم نیز می‌شود.

چگونه با زنجبیل لاغر شویم

10024121_837.jpg

زنجبیل هم در دسترس است و هم ارزان و از آن مهمتر اینکه طریقه‌های استفاده‌‌ از آن بسیار متنوع.
در زیر به تعدادی از روش‌های لاغری با زنجبیل اشاره شده است:

• لاغری با زنجبیل راحت است چون زنجبیل به تنهایی نیز قابل خوردن است. اگر تندی آن را می‌توانید تحمل کنید تکه نازکی از آن را هر روز بجوید. این کار سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کند. همچنین انرژی را هم افزایش می‌دهد.

• تکه‌ای از زنجبیل را رنده و آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید و با نمک میل کنید.

• چای سبز را دم کرده، پس از آن یک قاشق زنجبیل رنده شده به آن اضافه کنید، دو چوب دارچین هم درون قوری بگذارید، همراه با برش‌هایی از پرتقال، بگذارید تا همه با هم نیم ساعتی بر شعله کم بمانند، پس از آن لیوانی از آن نوش جان کنید.

• یک تکه زنجبیل، یک عدد لیموی تازه، آب یک دسته جعفری، یک چوب دارچین، نیم استکان سرکه و سه قاشق عسل را با هم مخلوط کنید و یک ساعت قبل از خواب بنوشید.

ginger-1918107_960_720.jpg

• چای زنجبیل یکی از بهترین روش‌های لاغری است. می‌توان دو سه فنجان در روز هم از آن نوشید. مواد لازم برای تهیه چای زنجبیل عبارتند از: ۵ سانتی‌متر زنجبیل با یک لیتر آب، ۳۰ میلی‌لیتر لیمو ترش و دو قاشق غذاخوری عسل.

ابتدا به مدت پنج دقیقه آب را به جوش آورده و زنجبیل را درون آن انداخته و در پوشی روی آن قرار دهید. پس از خنک شدن عسل و لیمو را به آن اضافه کنید.

•  آب گریپ فروت را بگیرید و آن را با یک قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل و یک چهارم آب لیموترش (به دلخواه) مخلوط کنید. اگر می‌خواهید اثربخشی آن بیشتر باشد این نوشیدنی چربی‌سوز را صبح‌هنگام با معده خالی بنوشید.

• یک قاشق پودر زنجبیل را در ۲۵۰ میلی‌لیتر آب که در حال جوشیدن است اضافه کنید و اجازه دهید دو دقیقه در همین حال باز هم بجوشد، پس از آن مقداری عسل و زردچوبه به آن اضافه کرده و میل کنید. سعی کنید این نوشیدنی را گرم بنوشید.

• برش‌های زنجبیل یا پودر آن را در انواع غذاها، سوپ‌ها و سس‌ها بریزید. وقتی می‌خواهید از این گیاه در پخت غذا استفاده کنید بهتر است این چاشنی از ابتدای طبخ غذا به آن اضافه نشود زیرا حرارت زیاد و طولانی خاصیت آن را کم می‌کند. برای همین بهترین زمان افزودن آن به غذا مراحل پایانی آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 7149