با علایم سرطان خون آشنا شوید

چهارشنبه،۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

گروه سلامت و پزشکی - سرطان خون از جمله سرطان‌های کشنده‌ای است که بر اثر از بین رفتن توازن بین انواع مختلف سلول‌های خون بوجود می‌آید و در نتیجه این شرایط سلول‌ها عملکرد خود را از دست می‌دهند یا رشد آن‌ها از کنترل خارج می‌شود.لائم این بیماری مبهم است و به همین دلیل تشخیص زود هنگام آن مشکل است. از جمله نشانه‌های شایع سرطان خون می‌توان به این موارد اشاره کرد.

خستگی مفرط

35159_147.jpg

 یکی از علائم سرطان خون کم خونی است که خود را با احساس خستگی مداوم نشان می‌دهد همچنین می‌تواند به تنگی نفس حتی در زمان استراحت، در قفسه سینه و سرگیجه منجر شود.

کبود شدگی و خونریزی

34_0.jpg

کاهش سطح سلول‌های لخته کننده خون باعث می‌شود لکه‌های قرمز و کوچکی روی پوست ظاهر شود همچنین این بیماری می‌تواند موجب خونریزی از بینی، لثه‌ها و وجود خون در مدفوع شود.

کاهش بی دلیل وزن

he4801.jpg

کاهش چشمگیر وزن و از دست دادن بیش از پنج درصد وزن بدون رژیم غذایی و انجام حرکات ورزشی می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به سرطان خون باشد.

درد شکم

635591856020069572.jpg

 افزایش غیرعادی سلول‌های خون در طحال می‌تواند به بروز مشکلاتی در شکم منجر شود همچنین فرد در این شرایط با خوردن میزان کمی از مواد غذایی احساس سیری می‌کند.

عفونت و بالا رفتن دمای بدن

 498.jpg

سرطان خون می‌تواند با علائمی شبیه به آنفولانزا همچون سرفه یا گلو درد همراه باشد که به دلیل کاهش سطح گلبول‌های سفید خون است. کمبود این سلول‌ها باعث می‌شود فرد مداوم دچار تب شود.

تعریق در شب

sudor.jpg_1572130063.jpg

 تعریق بیش از حد شبانه می‌تواند نشانه ابتلای فرد به سرطان خون باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 721