هرگز این مواد را همراه ماهی نخورید+مهارت های زندگی

دوشنبه،۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
دانستنی‌های علمی:
هرگز این مواد را همراه ماهی نخورید+مهارت های زندگی

گروه زندگی- در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

 

سیرهای جوانه‌زده را دور نریزید

سیری که جوانه می‌زند حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بیشتری نسبت به سیر تازه است؛ ترکیبات آنتی‌اکسیدانی که در این نوع سیر وجود دارد در سیر تازه یافت نمی‌شود

 

ویتامین‌هایی که حافظه را تقویت می‌کنند

برای  تقویت عملکرد مغز و حافظه باید به دنبال افزایش جذب ویتامیان‌ها و املاح معدنی باشید؛ بهتر است فکر استفاده از مکمل‌ها را کنار بگذارید و به دنبال جذب این مواد غذایی از منابع طبیعی باشید؛ آنتی اکسیدان‌هایی مثل ویتامینC، ویتامینE و سلنیوم از جمله مهم‌ترین مواد غذایی برای بدن محسوب می‌شوند که نه تنها به تقویت حافظه بلکه به حفظ سلامت کل بدن کمک می‌کند.

اسید‌های چرب امگا ۳ هم از جمله مهم‌ترین عوامل برای بهبود حافظه محسوب می‌شوند؛ ماهی‌های روغنی، مثل ساردین، تن و کیلکا روغن زیتوند بهترین منابع برای دریافت این ماده هستند؛ مصرف ویتامین‌های B۱۲ ,B۲ ,B۱ را هم فراموش نکنید؛ جذب مقدار مناسبی از منیزیم و روی هم بر تقویت حافظه بسیار موثر است.

10050147_356.jpg

 

ممنوعیت مصرف ترشیجات با ماهی

متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند از خوردن هر نوع ماده ترشی به‌ جز رب نارنج یا آب نارنج همراه با ماهی پرهیز کنید، خوردن سایر ترشیجات همراه با ماهی باعث ضعف کبد و سوء مزاج کبدی می‌شود، همچنین ممکن است شرایط را برای بیماری‌های سیستم ایمنی فراهم ‌کند پس به هیچ عنوان ماهی را با مواد ترشی به جز نارنج میل نکنید.

10050150_892.jpg

 

عنکبوت‌ها را با آب پرتقال و آبلیمو فراری دهید

اگرمدتی می‌شود که به غذای دلچسب پشه‌ها تبدیل شده‌اید و نیش این حشرات شما را  خسته کرده است باید ویتامین B بخورید؛ مصرف این ویتامین طعم خون شما را تغییر می‌دهد و از این درد سر خلاص می‌شوید.
جالب است بدانید لیمو و پرتقال و مرکبات هم باعث فرار عنکبوت‌ها  می‌شوند؛ می‌توانید آب ‌این مرکبات را روی در،  پنجره و گوشه‌های اتاق اسپری کنید باعث فرار عنکبوت‌ها از خانه شما شود.

10050146_913.jpg

 

جوانه‌هایی که خواص سیر را چند برابر می‌کند

بررسی‌هایی که محققان کره‌ای روی سیر جوانه‌زده انجام داده‌اند نشان می‌دهد که سیری که جوانه می‌زند حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بیشتری نسبت به سیر تازه است؛ ترکیبات آنتی‌اکسیدانی که در این نوع سیر وجود دارد در سیر تازه یافت نمی‌شود و این موضوع خواص آن را چند برابر می‌کند.سیری که جوانه زده، نه تنها چیزی از خواصش کم نشده بلکه قدرت آن در مبارزه با بیماری‌ها چندین برابر شده است

10050149_710.jpg

 

جایگزینی خوش طعم برای آنتی هیستامین

اگر دچار آبریزش بینی شده‌اید و نمی‌خواهید از 32 استفاده کنید، سیب می‌تواند جایگزین خوبی برای آن باشد. مواد مغذی مناسبی که در سیب و پوست آن وجود دارد که آبریزش بینی را متوقف می‌کند. سیب ها غنی از فلانوئیدها و پلی فنل ها هستند و حتی میزان آنتی اکسیدان‌های موجود در آنها بیشتر از چای سبز است.

10050191_502.jpg

انتهای پیام/

کد خبر: 7225