نصب مجسمه سعدی در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد

شنبه،۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
نصب مجسمه سعدی در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد

گروه اجتماعی- ساخت و نصب یک المان از شیخ اجل، سعدی شیرازی در این شهر و انتشار تصاویر آن در شبکه های مجازی، واکنش‌ها و انتقادهای بسیاری را به دنبال داشت.

به گزارش پیام ایران، ساخت و نصب یک مسجمه از سعدی، شاعرپرآوازه در شهر شیراز به دلیل شباهت نداشتن به تصاویر موجود از این شاعر با واکنش هایی در شبکه های مجازی روبرو شده است.

اولین مجسمه از سعدی در سال ۱۳۳۱ در این شهر نصب شد و حال بعد از ۶۷ سال نصب این مجسمه که گفته شده شباهتی به تصاویر قبلی از این شاعر ندارد و همچنین طراحی نامناسب آن در شبکه های اجتماعی خبرساز شده است.

تا پیش از این تنها مجسمه سعدی شیرازی، اثری از ابوالحسن صدیقی بود که۱۱اردیبهشت سال ۱۳۳۱ در شیراز نصب و پرده برداری شد و از آن تاریخ تا نیمه دهه هفتاد در دروازه اصفهان و میدانی که سعدی نام داشت باقی ماند اما بعد از آنکه میدان سعدی برچیده شد، این مجسمه به نقطه کنونی که در آن زمان سه راه پیرنیا نام داشت و بعدها به چهارراه پیرنیا تغییر نام داد، منتقل شد؛ نقطه ای که به محل آرامگاه سعدی، نزدیکتر است.

بعد از ۶۷سال، حال مسئولان شیراز، المانی را طراحی و نصب کرده‌اند که برعکس مجسمه سعدی که از آثار ماندگار هنری محسوب می‌شود، مایه انتقاد و گلایه فرهنگوران و صاحب نظران و اهالی هنر شده است. خودتان چهره سعدی که در نقاشی‌ها آمده را با مجسمه و المان حاضر مقایسه کنید!

مجسمه+جنجالی سعدی

انتهای پیام/

کد خبر: 7274