حسین زمان: اگر از من دعوت هم کنند، به تلویزیون نخواهم رفت

دوشنبه،۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
حسین زمان: اگر از من دعوت هم کنند، به تلویزیون نخواهم رفت

گروه فرهنگ و هنر- حسین زمان، از پیشتازان موسیقی پاپ ایران در دهه ۷۰ خورشیدی، تاکید کرد تلویزیون در گذشته هم آثارش را پخش نکرده است و با این حال حتی اگر از او دعوت هم کنند، در هیچ کدام از برنامه‌های صداوسیما شرکت نمی‌کند.

به گزارش پیام ایران به نقل از خبرآنلاین، نشست خبری کنسرت حسین زمان، امروز (دوشنبه ۲۴ تیر) در سالن تشریفات مرکز همایش‌های برج میلاد تهرن با حضور این خواننده، صابر جعفری (رهبر ارکستر)، پوریا مطلبی (تهیه کننده) برگزار شد.

حسین زمان در ابتدای این نشست خبری درباره جزییات حضورش بر روی صحنه بعد از ۱۷ سال دوری توضیح داد: «اینکه چرا من نتوانستم ۱۷ سال فعالیت داشته باشم هنوز برایم دلیل دقیق و واضحی ندارد. گرچه من همیشه پیگیر این ماجرا بوده‌ام اما همواره مسئولان ارشاد به من می‌گفتند که به آن‌ها دستور داده شده که بنده فعالیتی نداشته باشم. اما از آنجا که من در ردیف هنرمندانی بودیم که به نوعی موسیقی پاپ در کشور بعد از انقلاب را زنده کردیم همواره پیگیر فعالیت‌هایم بودم تا به من مجوز بدهند. خوشبختانه تقریباً یک سال و نیم پیش، علی ترابی (مدیر کل سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد) از من دعوت و درخواست کرد تا دوباره در عرصه موسیقی فعالیت کنم. البته برای برگزاری کنسرت حرف و حدیث‌هایی تکرار شد اما من ساکت نشستم تا اینکه در زمان مسئولیت آقای الهیاری به من اعلام شد که می‌توانم کنسرت برگزار کنم. خوشبختانه من تا امروز مجوزهای قانونی را در رابطه با کنسرت دریافت کرده‌ام و امیدوارم تا روز برگزاری کنسرت مشکلی وجود نداشته باشد.»

این خواننده با اشاره به اینکه وظیفه‌اش را برای ارائه موسیقی مناسب در حوزه پاپ انجام می‌دهد، گفت: «من و امثال من از همان زمان اعتقاد داشتیم که موسیقی پاپ نیاز جامعه است و نمی‌توان مردم را از این نوع موسیقی محروم کرد. متاسفانه پس از دهه هفتاد، فضا عوض شد و موسیقی دست کسانی افتاد که بیشتر فکر تجارت موسیقی بودند تا کیفیت.»

زمان با انتقاد از سیاست‌های صداوسیما در حوزه موسیقی پاپ اظهار کرد: «من تلاشم را می‌کنم تا موسیقی خوبی را به مخاطب نمایش بدهم و می‌خواهم بگویم که موسیقی پاپ می‌تواند با استانداردهای هنری خودش وجود داشته باشد. البته اگر مردم دوست داشته باشند کارم را ادامه می‌دهم اما اگر مردم دوست نداشته باشند قطعاً من هم می‌روم گوشه‌ای می‌نشینم تا وقتی دوباره فضای کار مهیا شود و دوباره به صحنه بازگردم. من معتقدم به زور نمی‌توانم مردم را وادار به شنیدن موسیقی‌ام کنم و فقط تلاش می‌کنم موسیقی خوبی را ارائه دهم که مردم راضی باشند. این را هم بگویم من به هیچ وجه خودم را مطابق با آنچه در موسیقی پاپ ایران می‌گذرد، تغییر نخواهم داد.»

این خواننده موسیقی پاپ درباره نحوه حضورش در صداوسیما در دور جدید فعالیت‌های خود توضیح داد: «در سازمان صداوسیما از همان گذشته این انگیزه وجود داشت که کارهای من را پخش نکند، اما الان به فرض محال هم اگر بخواهند که در شبکه‌های مختلف صداوسیما حضور پیدا کنم این کار را نخواهم کرد.»

زمان با تاکید بر اینکه وامدار هیچ دسته و حزبی نیست گفت: «من همیشه مبتنی بر اندیشه‌هایی که داشتم مواضعی گرفتم. هر هنرمندی به واسطه اظهارنظر اجتماعی خود مواضعی نشان می‌دهد که سیاسی نیست. من هیچ وقت نخواستم وابستگی سیاسی داشته باشم. البته نه اینکه تفکرات سیاسی نداشته باشم اما اهل سیاسی کاری نیستم و اگر بودم قطعاً می‌توانستم بهترین بهره‌برداری‌ها از موقعیت خودم داشته باشم.»

5225923.jpg

این خواننده درباره ارتباط بین حضورش در کنسرت سوم مرداد ۱۳۹۸ و انتخابات اسفند مجلس شورای اسلامی تهران توضیح داد: «قطعاً اگر از اسم من برای کارهای انتخاباتی استفاده شود، قطعاً واکنش نشان می‌دهم. شما بدانید هیچ‌کدام از احزاب سیاسی از سال ۷۶ به این طرف هیچ گام مثبتی برای من انجام ندادند. من وام‌دار هیچکس نیستم و شما مطمئن باشید اگر بخواهند از اسم من استفاده کنند واکنش نشان می‌دهم.»

او درباره صبر ۱۷ ساله‌اش برای حضور بر روی صحنه و ترک نکردن کشور در این سال‌ها گفت: «من اوایل سال ۵۷ از ایران رفتم و در آمریکا هم خیلی اوضاع خوبی در کالج محل تحصیلم داشتم اما جنگ که شد به ایران برگشتم و در این دوران همواره در جبهه‌ها حضور داشتم. اما هیچ جا وطن نمی‌شود. من هیچ وقت حاضر نیستم ایران را ترک کنم کما اینکه در این مدتی که فعالیتی نداشتم، پیشنهادات بسیار خوبی برای مهاجرت داشتم اما عشق به ایران در خون است و علیرغم اینکه موقعیت این را نداشتم هیچ گاه دست به چنین کاری نزدم.»

تازه‌ترین کنسرت حسین زمان روز پنجشنبه سوم مرداد به تهیه کنندگی موسسه نوای باران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 7544