ترامپ: پهپاد ایرانی را زدیم/ ظریف: ما خبر نداریم

جمعه،۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
ترامپ: پهپاد ایرانی را زدیم/ ظریف: ما خبر نداریم

گروه بین الملل- رئیس‌جمهوری آمریکا دیشب مدعی شد، نیروهای نظامی این کشور در تنگه هرمز، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین «ایرانی» را در فاصله حدوداً یک کیلومتری یک ناو آمریکایی هدف قرار داده‌اند.

به گزارش پیام ایران، ناو یواس‌اس باکسر (ال‌اچ‌دی-۴) پنج‌شنبه این پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که چهار هفته پیش، ایران یک پهپاد جاسوسی آمریکا را پس از آن که این پهپاد حریم هوایی کشورمان را نقض کرد مورد هدف قرار داد.

ترامپ به خبرنگاران گفت: ناو باکستر اقدام دفاعی علیه پهپاد ایرانی به عمل آورد که در فاصله نزدیکِ حدوداً هزار یاردی به آن حضور داشته و هشدارهای متعدد برای عدم تهدید امنیت این ناو و خدمه آن را نادیده گرفته بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا ادعا کرد: پهپاد ایرانی بلافاصله منهدم شد.

ترامپ همچنین ویدئویی از اظهارات خود در این‌باره را در توئیتر منتشر کرد و نوشت: «می‌خواهم همه را از اتفاقی که امروز در تنگه هرمز رخ داد و ناو باکسر نیز در آن نقش داشت، مطلع کنم.» او در این توئیت نیز ادعای «اقدام تدافعی ناو باکسر علیه ناو ایرانی» را تکرار کرد.

در سوی دیگر وزیر امور خارجه ایران با اعلام اینکه ادعای سقوط پهپاد ایرانی در تنگه هرمز، در حال بررسی است، گفت: هنوز ما هیچ اطلاعی نداریم که پهپادی از دست داده باشیم.

این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، اخبار منتشرشده درباره هدف قرار گرفتن یک پهپاد را تأیید کرده است. به گفته جاناتان هافمن حدود ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه به وقت محلی، ناو باکسر در آب‌های بین‌المللی قرار داشت که در حال انجام یک ترانزیت برنامه‌ریزی شده در محدوده، در تنگه هرمز بود اما یک هواپیمای بدون سرنشین در محدوده‌ای تهدیدآمیز به باکسر نزدیک شد. این ناو اقدامی تدافعی علیه این پهپاد به عمل آورد تا از تأمین امنیت باکسر و خدمه‌اش اطمینان حاصل شود.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به ایرانی بودن این پهپاد اشاره‌ای نکرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 7565