گفت وگوی جذاب اینستاگرامی ظریف با مردم

يکشنبه،۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۸
گفت وگوهای جالب اینستاگرامی ظریف با مردم

گروه اجتماعی- وزیر امور خارجه ایران با انتشار خبری در صفحه اینستاگرام خود از مشارکتش در یک برنامه خیریه جهت کمک به سیل زدگان خبر داد و پاسخگوی سؤالات و سخنان محبت آمیز شمار زیادی از مخاطبانش شد.

  محمد جواد ظریف روز جمعه با همراهی همسر خود و در حالی که برای نخستین بار با پوششی غیررسمی  در یک مراسم خیریه که به منظور کمک به سیل‌زدگان از سوی مؤسسه «سروش مولانا» و با حضور پیروزحناچی شهردار تهران برگزار شده بود، حضور یافته بود، گفت که «من به همراه همسرم در این مراسم شرکت کردیم که ذره‌ای کوچک از دریای محبت، مهر، همراهی و همدلی شما با هموطنان عزیز سیل‌زده باشیم». ظریف پس از این مراسم ضمن انتشار خبر و تصاویر این مراسم در صفحه اینستاگرام خود پاسخگوی نقطه نظرات شمار زیادی از مخاطبانش شد که بعضی از آنها انتقاداتی را هم مطرح کرده بودند.

سوال: چقدر از حقوق مردم دفاع کردید، من خودم به شخصه احساس می‌کنم از حکومت دفاع کردید تا ملت؟

ظریف: دوست عزیزم، جان بولتون، حکومت و مردم نمی‌شناسد. جنگ هم همینطور. من تلاش می‌کنم جنگ نشود و تحریم برداشته شود و امیدوارم کوتاهیم را ببخشید.

سوال: کت و شلوارت کو دکتر؟ تحریم شدی عوض شدی کلک؟

ظریف: رفته بودم کنسرت، نرفته بودم سخنرانی کنم.

سوال: تحریم شما چه تأثیری  بر روی خانواده تان دارد؟

ظریف: تحریم من اثری روی من و خانواده‌ام ندارد همیشه در مورد تحریم به عنوان تروریسم اقتصادی و جنگ علیه مردم صحبت کردم و تا آن جا که توان داشتم برای رفع آن کوشیده‌ام.

سوال: اکثریت مردم به شما اعتماد و اعتقاد داشتند ولی همه این اعتبار به خاطر دروغ‌هایی که از زبان مردم گفتید از بین رفت.

ظریف: سلام از لطف شما ممنونم ولی تقاضا دارم که یک بار همه حرف‌های من را به زبان اصلی و کامل گوش بدهید اگر خلاف گفتم ملامتم کنید وقتی جملات را تقطیع می‌کنند و از یک سخنرانی یا پاسخ به یک سوال دشوار و چالشی یک جمله را از میان کلماتان جدا می‌کنند و ترجمه مغرضانه می‌نمایند اگر هر کس باشد دروغگو می‌شود اما به هر حال بنده انسانم و خطاکار اگر در جای خلافی انجام دادم یا گفته‌ام پوزش می‌خواهم.

سوال: شما شجاعت لازم را ندارید که از حق خودتان دفاع کنید از جمله در مورد چهره‌ای که از شما  در سریال گاندو به نمایش گذاشته شد...

ظریف: سلام دوست خوبم. من مدت‌ها پیش به زبان سیف فرغانی جوابشان را دادم (بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم تا سختی کمان شما نیز بگذرد)  

156520746.jpg

سوال: ظریف شایسته دریافت نماد خیانت و «ابوموسی اشعری» است.

ظریف: خدا را شکر شما اینقدر ولایتمدارید.

سوال: امیدوارم ظریف در پیشگاه خداوند به خاطر دروغ هایی که گفته و حق الناس است، توبه کند...

ظریف: فانتظروا انی معکم من عن المنتطرین.

4343312.jpg

سوال: از دو تا خونه‌ای که در امریکا داری برامون بگو، با کدام پول خریدی؟ پولش را از کجا آوردی؟

ظریف:  من نه خانه‌ای در امریکا دارم و نه حتی ملک و یا حتی حساب بانکی خارج از ایران. یکی از مواردی که افشارگری فرمودند و به اضافه 10- 12 مورد دیگر، آپارتمان‌های استیجاری است که در دوران تحصیل و کار در امریکا در آن سکونت داشتم. مورد دیگر هم اصلاً ربطی به من ندارد و اقامتگاه سفرای نمایندگی ایران در سازمان ملل است که من هیچ گاه حتی در آن سکونت نداشتم. همسرم و فرزندانم نیز هیچ دارایی در خارج ندارد. امیدوارم رفع نگرانی شده باشد شبتان بخیر.

انتهای پیام/

کد خبر: 7686