در زندا نهای کره شمالی چه می گذرد؟ کار اجباری، مرگ، شکنجه و دیگر هیچ

يکشنبه،۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۲

1100611.jpg

گروه بین الملل- گزارش جدید سازمان ملل از وضعیت زندگی در کره‌شمالی حاکی از آن است که زندانیان این کشور که تلاش می‎کنند از زندان فرار کنند و یا دست به سرقت در زندان می‎زنند، با بدترین مجازات‎ها روبه‎رو می‎شوند.

به‌گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، آنتونیو گوترش، در گزارشی اعلام کرد، گارد امنیتی زندان‎ها در کره‌شمالی، هر زندانی که مرتکب سرقت در زندان شود را برهنه کرده و بدن او را بررسی می‎کنند تا پول یا اشیای گمشده را پیدا کنند. گاه این بازجویی‎ها یک ماه طول می‎کشد و فرد خاطی باید هر روز پاسخگوی جرم خود باشد. بر اساس این گزارش، زندانیان در کره شمالی در سلول‎هایی بسیار شلوغ زندگی می‎کنند. طوری که حتی جایی برای اینکه بتوانند براحتی بر زمین دراز کشیده و استراحت کنند، ندارند.

این گزارش همچنین به رواج بیماری‎های مختلف و سوء‌تغذیه در زندان‎های کره‌شمالی پرداخته و تأکید کرده‎است، زندانیان زن در معرض خشونت جنسی و تجاوز هستند. این گزارش همچنین پرده از انواع شکنجه در زندان‎های کره شمالی برداشته‎است. یکی از این شکنجه‎ها مجبور کردن زندانیان به نشستن روی دو زانو در تمام روز است. زندانی تنها 2 دقیقه در روز فرصت خواهد داشت، اندکی به پای خود استراحت دهد. در غیر این صورت با تنبیه سخت‎تری مواجه می‎شود.

زندانیان در دوره محاکمه نیز نمی‎توانند وکیل خود را انتخاب کنند و حق ندارند با وکیل احتمالی خود دیداری داشته باشند. اغلب آنها، بویژه آن دسته از متهمانی که حکم آنها حبس با کار در اردوگاه‌های کار اجباری است، در پایان جلسه بازجویی است که متوجه حکم صادره برای خود می‎شوند. در این میان کسانی که محکوم به حبس با کار اجباری می‎شوند، شرایط بسیار سختی  دارند. آنها که اغلبشان زندانیان سیاسی هستند مجبور می‎شوند ساعت زیادی را کار کنند و حوادث هنگام کار نیز برای آنها اندک نیست. اما بدا به حال آن دسته از زندانیان که بخواهند از زندان بگریزند. هر زندانی که مرتکب چنین عملی شود و بخواهد از زندان بگریزد، اما دیگر بار دستگیر شود، به طور قطع با مجازات اعدام روبه‎رو می‎شود تا دیگر کسی هوس فرار از زندان نداشته باشد. با این حال رشوه همیشه می‎تواند کارگشا باشد و هر زندانی با هر جرمی را از شدت کار اجباری و شکنجه برهاند.

گزارشی که گوترش ارائه کرده بر مبنای مصاحبه‎های دفتر حقوق بشر با 330 نفر از کسانی که از کره‌شمالی گریخته‌اند، تهیه شده‎است. اغلب این افراد را زنانی تشکیل می‎دادند که به چین گریخته بودند. این در حالی است که مقامات کره‌شمالی همواره اتهامات حقوق بشری را که به این کشور وارد می‎شود، تکذیب کرده‎اند. با این حال آنها به جز یک بار در سال 2017 هرگز به ناظران حقوق بشر اجازه ورود به خاک این کشور را نداده‎اند.

انتهای پیام/

منبع: روزنامه ایران

کد خبر: 7688