دلمان برای حافظ و سعدی سوخت!

چهارشنبه،۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
واکنش ها به چاپ کتاب شعر بهاره رهنما
 دلمان برای حافظ و سعدی سوخت!

گروه اجتماعی- برخی از سلبریتی‌ها دوست دارند که تو هر رشته دیگری از هنر، شانس خودشان را امتحان کنند بدون اینکه بدانند توانایی‌اش را دارند یا حداقل آموزش‌های لازم را در رشته مورد علاقه شان دیده باشند.

آفتلب یزد نوشت: مثل لیلا اوتادی بازیگر کشورمان که نتوانست در زمینه شعر گفتن موفق شود و انتشار اشعارش که واقعا بی‌محتوا بود جز اینکه دست‌مایه طنز کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرد چیز دیگری در پی نداشت. البته پیش از او تهمینه میلانی کارگردان بابت نقاشی‌هایش که عمدتا کپی‌ای از دیگر هنرمندان نقاش بود، با واکنش‌های انتقادی بسیاری روبه‌رو شد. حالا هم نوع شعر گفتن بهاره رهنما سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است. آنها در کتاب شعر این بازیگر به اشعاری برخوردند که بی‌مفهوم بود. اشعار این است:«اگر نعوذبالله پیامبری می‌آمد/ با معجزه شعر به او ایمان نمی‌آوردم/ در عصر دیجیتال/ به اعتبار شعرهایش ایمانی نبود/ و به پیامبری چنین شاعری هم/ من آنگاه که او می‌آمد/ با شعرهایش و معجزه‌هایش؛ ایمانم را حفظ می‌چسبیدم/ ترجیح می‌دادم روزم را با صبح آغاز کنم» یا «نه، دیگر زن باران نیستم/ نه زن بارانم/نه پای به جاده زدن دارم!/ معمولی شده‌ام/ آنقدر معمولی که دفتر شعر چاپ می‌کنم؛ امضا می‌کنم و می‌دهم به زنان بارانی شهرم»

photo_2018-06-25_08-46-46-720x454.jpg

البته بهاره رهنما پیشتر به خاطر غلط‌های املایی در نوشتارش سوژه رسانه‌ها شده بود. مثلا نام یکی از رشته‌های تحصیلی‌اش را به جای حقوق قضایی «حقوق غذایی» نوشته بود یا در یک دعوای توئیتری با یک کاربر ثقیل را «صقیل» و در موارد دیگر عجالتا را «اجالتا» و فائزه‌ها‌شمی را «فائضه‌ها‌شمی» نوشته بود. اینکه چرا برخی از سلبریتی‌ها در کاری که در آن تبحر لازم را ندارند وارد می‌شوند جای سوال است اما شعر بی‌مفهوم بهاره رهنما با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.

یکی از کاربران نوشته است: «من به جاش از شاعران وطن عذر می‌خوام»

کاربر دیگری نوشته است: «ایمانم را حفظ می‌چسبیدم یعنی چی»

دیگری نوشت: هنوز شعرهای لیلا اوتادی را هضم نکرده بودم که ضربه سنگین‌تر و بهاره رهنما با شعر گفتنش بهم زد.»

کاربر دیگری اینطور می‌نویسد: «حواسمون پرت خواننده‌های... بود که بهاره رهنما از پشت حمله کرد با کتاب شعرش. کاش خدا این قسمت از حافظه‌ دنیا رو پاک کنه... »

zane-baran-01.jpg

کاربران دیگر گفته‌اند: «کاری به زندگی شخصی کسی ندارم ولی خداوکیلی دلم برای حافظ و سعدی و مولوی می‌سوزه... وقتی که شعرهای بهاره رهنما رو می‌خونم»، «قطعا کسی که فائزه را فائضه می‌نویسد نباید کتاب شعر داشته باشد!»، «درسته که بهاره رهنما به پیامبر شاعر ایمان نیاورد، اما من عوضش به بی‌استعدادی محض در شعر و استعداد عجیبش در گفتن اراجیف شدیدا ایمان آوردم!»،‌ «دلم‌میخواد اونایی که رفتن کتاب شعر بهاره رهنما رو خریدن از نزدیک ببینم»،‌ «خواهرم زن بارانى شهر باش. مبادا روزت را با شب آغاز کنى نعوذ بالله. در این عصر تکنولوژى ایمانت را حفظ بچسب»، «ما معمولیا روزمون رو با شب آغاز می‌کنیم»،‌ «بعضی وقتا این سلبریتی‌ها یه کارایی می‌کنن که آدم دوس داره بمیره»، ‌«شعرهای بهاره رهنما یه‌جوریه که انگار شعر انگلیسی رو دادی گوگل ترنسلیت فارسی کرده»، «این خط آخر شعر بهاره رهنما که گفته روزم را با صبح آغاز کنم حتی برای جواد خیابانی هم قفله»،‌ «اینکه بهاره رهنما و لیلا اوتادی کتاب شعر بیرون دادن اصلا وضعیت عجیبی نیست وقتی بدونی که انتشارات برای چاپ کتاب از نویسنده پول می‌گیرن و هیچ شرایط دیگه‌ای مد نظرشون نیست»، « شاید بهاره رهنما روزش رو با صبح آغاز کنه ولی من صبحم رو با روز آغاز می‌کنم!»،‌ «حالا که شعرای لیلا اوتادی و بهاره رهنما و اینا چاپ شده وقتشه منم شعرامو رو کنم یه دفتر شعر دارم».

img_0377.jpg

مراسم رونمایی از کتاب شعر بهاره رهنما

انتهای پیام/

کد خبر: 7712