نکات مهم برای افزایش عمر باتری موبایل

يکشنبه،۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
نکات مهم برای افزایش عمر باتری تلفن

گروه فناوری- با پیشرفت فناوری، گوشی‌ها از هر جهت به تکامل رسیده‌اند، اما مشکل عمر کم باتری یکی از موارد آزار دهنده است.

با این وجود به زودی باتری‌های حجیم با عمر بالا نخواهیم داشت، پس بهتر است با استفاده صحیح از باتری تلفن هوشمند، عمر آن را افزایش دهیم.

۱. شارژ باتری را کاملا خالی یا کاملا پر نکنید

اولین قدم برای افزایش عمر باتری رفتار صحیح با آن است، شارژ باتری تلفن‌های هوشمند نباید از ۲۵ درصد کمتر و یا از ۸۰ درصد بیشتر شوند، همواره باید شارژ باتری میان ۲۵ تا ۸۰ درصد نگه‌داشته شود، در صورت کاهش یا شارژ بیش از حد باتری، عمر آن کاهش می‌یابد.

charge-1.jpg

۲. تلفن هوشمند را شبانه شارژ نکنید

باید زمان شارژ تلفن هوشمندتان را داشته باشید، نباید تلفن را به شارژر زده و آن را رها کرد، این کار باعث می‌شود باتری به‌صورت کامل شارژ شود که در مورد بالا ذکر کردیم این کار اشتباه است، دوم آن‌که اتصال تلفن هوشمند با شارژ پس از پایان یافتن شارژ‌گیری موجب مختل شدن کار باتری می‌شود و در نهایت گوشی داغ می‌شود.

smartphone-charging.jpg

۳. گرما، اولین دشمن باتری

تلفن‌هوشمند نباید به هیچ‌وجه بیش از حد داغ شود، این کار با استفاده از برنامه‌های سنگین در زمان طولانی، اتصال گوشی به شارژر در زمان طولانی و استفاده همزمان از تلفن همراه در حین شارژ گوشی رخ می‌هد، با این کار عمر باتری به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

۴. برنامه‌های پس‌زمینه را ببندید

بسیاری از برنامه‌های غیر ضروری به صورت پیش‌فرض در پس زمینه گوشی باز هستند و انرژی مصرف می‌کنند، با رفتن به منو برنامه‌های پس‌زمینه این برنامه‌ها را ببندید، همچنین می‌توان از نرم‌افزار‌های کم‌حجم بستن نرم‌افزار‌های فعال استفاده کرد.

causeof-mobile-charging-soon-empty.jpg

۵. کار با گوشی را محدود کنید

واقعیت آن است که اگر بهترین باتری جهان را نیز داشته باشید، با استفاده مداوم از گوشی، باتری به زودی خالی خواهد شد، بهتر است کار‌هایی مانند بازی یا گشت‌و‌گذار در فضای مجازی را کاهش دهید تا شارژ باتری برای مواقع ضروری باقی بماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 7772