واشنگتن پست: ترامپ تاکنون ۱۲ هزار و ۱۹ ادعای غلط داشته است

سه شنبه،۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
واشنگتن پست: ترامپ تاکنون ۱۲ هزار و ۱۹ ادعای غلط داشته است

گروه بین الملل - واشنگتن پست در مطلبی تحلیلی با اشاره به اینکه دونالد ترامپ در دوره تصدی کاخ سفید تا ۵ اوت ۱۲ هزار و ۱۹ ادعای غلط یا گمراه‌کننده بیان کرده است، به طور مشخص به اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا درباره مهاجرت و اقتصاد اشاره کرد.

به گزارش پیام ایران و به نقل از ایسنا، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به طور میانگین از ۲۶ آوریل که رکورد ۱۰ هزار دروغ را حین حضور در کاخ سفید شکست، روزانه ۲۰ ادعای نادرست بیان کرده است. ترامپ برای دوره ریاست جمهوری خود به طور میانگین حدود ۱۳ ادعای گمراه‌کننده یا غلط به صورت روزانه گفته است.   

واشنگتن پست گزارش داد، تقریبا یک‌پنجم ادعاهای غلط یا گمراه‌کننده ترامپ درباره مهاجرت است. او ۱۹۰ بار مدعی شده است که دیواری در امتدار مرز آمریکا و مکزیک ساخته شده است. با این حال، طبق گزارش‌ها دولت ترامپ صرفا بخش‌هایی از حصارها و موانع مرزی موجود را جایگزین کرده است. او برای ۲۰۵ مایل از موانع از کنگره اعتبار گرفته است.

ترامپ در گذشته از این نوع تجزیه و تحلیل‌ها انتقاد کرده است. او ماه فوریه در کمپین ال پاسو ایالت تگزاس این افراد را "نوعی از بی‌صداقت‌ترین مردم حوزه رسانه" توصیف کرد. او همچنین از منتقدان گاه و بیگاه واشنگتن پست است و آن را به انتشار "اخبار جعلی" متهم می‌کند و جف بزوس، مالک آمازون که مالک این روزنامه هم هست، از انتقادات او در امان نمی‌ماند.

واشنگتن پست همچنین به اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا درباره اقتصاد، تجارت و مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ اشاره کرد. هر کدام از این‌ها حدود ۱۰ درصد از اظهارات غلط یا گمراه‌کننده ترامپ را در بر می‌گیرد. براساس این گزارش، ترامپ ۱۸۶ مرتبه از ژوئن ۲۰۱۸ گفته است که اقتصاد این کشور بهترین وضعیت را در طول تاریخ به خود گرفته است، اما این گزارش با بررسی شاخص‌های اقتصادی متعدد نشان داده است اوضاع اقتصادی به خوبی دوران ریاست جمهوری آیزنهاور، لیندون جانسون، کلینتون یا گرانت نیست.

دونالد ترامپ همچنین ۱۶۲ مرتبه مدعی شده است که بیشترین کاهش مالیاتی تاریخ آمریکا در دوره او انجام شده است اما تحقیقات واشنگتن پست نشان می‌دهد کاهش مالیاتی دولت رونالد ریگان در ۱۹۸۱ به میزان ۲/۹ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بوده و برای ترامپ ۰/۹ درصد و بدین ترتیب هشتمین کاهش مالیاتی بزرگ در ۱۰۰ سال می‌شود. بیش از ۱۸ درصد از اظهارات نادرست دونالد ترامپ از طریق توییتر مطرح شده است.

انتهای پیام/

با یک کلیک به کانال تلگرام پیام ایران بپیوندید

کد خبر: 7796