راهکارهای جلوگیری از داغ شدن موتور خودرو در تابستان

شنبه،۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
راهکارهای جلوگیری از داغ شدن موتور خودرو در تابستان

گروه زندگی- در این مطلب به بررسی راه‌هایی که می‌توان برای جلوگیری از جوش آوردن و داغ شدن ماشین در فصل گرما از آن استفاده کرد می پردازیم.

اگر با بالا رفتن آمپر دما ماشین خود مواجه شدید اصلا وحشت نکنید. دلایل بسیاری برای بالا رفتن دمای ماشین وجود دارد اما دلیل اصلی آن می‌تواند به خاطر کم شدن مقدار خنک کننده ( مانند آب) باشد که به سادگی قابل رفع است. اما اگر مشکل از این جدی‌تر است بهترین کار حمل ماشین با یک جرثقیل و مراجعه به تعمیرگاه است.

اگر با گرم شدن بیش از حد موتور رو به رو شدید، A/C کولر را خاموش و بخاری را روشن کنید. روشن کردن بخاری می‌تواند گرما را از موتور خارج و به خنک شدن ماشین کمک کند٬ در مقابل استفاده از کولر می‌تواند شرایط را بدتر کند. این کار نمی‌تواند مشکل را به طور کل برطرف کند اما راهکاری موثر برای رسیدن به مقصد یا تعمیرگاه است.

5243011_0.jpg

اگر آمپر آب به منطقه قرمز یعنی H رسید کنار جاده توقف کنید و به مسیر خود ادامه ندهید. فلاشر خود را روشن کنید تا دیگران متوجه بروز مشکل بشوند. ادامه رانندگی در چنین شرایطی می‌تواند آسیب‌های مکانیکی جدی به موتور وارد کند. ماشین را خاموش و کاپوت را با احتیاط باز کنید تا حرارت اضافی از موتور خارج شود. 

5243018.jpg

در این شرایط تمامی اجزای زیر کاپوت بسیار داغ هستند پس به آن 30 تا 60 دقیقه زمان دهید تا آمپر دما یا آب به حالت طبیعی برگردد. به هیچ عنوان درب رادیاتور را در این شرایط باز نکنید زیرا باعث خروج آب داغ با فشار بسیار زیاد به بیرون می‌شود و ممکن است به شما آسیب بزند. 

5243016.jpg

یک بررسی کوچک برای پیدا کردن مشکل انجام دهید. بیرون آمدن دود، بخار یا آب از رادیاتور و اجزای آن می‌تواند یک مشکل جدی باشد. اگر صدای حباب شنیدید یعنی سیستم خنک کننده خودرو تحت فشار قرار گرفته است. هنگامی که خودرو خنک شد درب مخزن خنک کننده یا رادیاتور را با دقت بردارید تا ببینید آیا مایع درون کم است یا خیر. اگر میزان آب موجود در موتور کم بود آن را تا خط نشانه پر کنید و ترجیحا از آب گرم برای این کار استفاده کنید زیرا آب سرد می‌تواند باعث ترک برداشتن موتور شود. 

5243015.jpg

اگر بعد از اضافه کردن آب آمپر به حالت طبیعی بازگشت می‌توانید به مسیر خود ادامه دهید اما بهتر است در اولین فرصت به یک تعمیرکار مراجعه کنید. در صورت مشاهده نشتی یا پایین نیامدن آمپر، با یک یدک کش تماس بگیرید تا ماشین را برای بررسی توسط تعمیرکار بکسل کند. 

5243014.jpg

برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی در جاده می‌توان چندین کار انجام داد. کم بودن میزان مایع خنک کننده (مانند آب) می‌تواند یکی از دلایل افزایش دما باشد. بررسی سطح خنک کننده و اضافه کردن در صورت نیاز می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند. فقط باید توجه داشت هنگام بررسی آن باید ماشین کاملا خنک باشد و بهتر است هر چند روز یکبار آن را بررسی کرد. شستشوی کامل سیستم خنک کننده حتی اگر به چنین مشکلاتی برنخورید، یک امر مهم در نگهداری خودرو و پیشگیری از این مشکلات است. 

انتهای پیام/  

منبع: wikihow

کد خبر: 7872