چربی‌سوزترین موادغذایی که بدنتان نیاز دارد

سه شنبه،۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱
چربی‌سوزترین موادغذایی که بدنتان نیاز دارد

افزایش وزن، چالشی است که بیشتر افراد با آن درگیر هستند اما مصرف برخی موادغذایی در کاهش اشتها و رسیدن به وزن ایده‌ال به ما کمک می‌کند.

به گزارش پیام ایران به نقل از yjc، برای سوزاندن چربی، فرد نمی‌تواند به یک ماده غذایی یا مکمل تکیه کند. بلکه باید کل کالری دریافتی خود را کاهش داده و سطح فعالیت بدنی را افزایش دهد اما اگر از یک رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم پیروی کند، ممکن است به سرعت کاهش وزن کمک کند.

10422690_259.jpg

 

در این مقاله، به نکاتی در مورد چربی‌سوز‌های طبیعی و سایر روش‌های طبیعی کاهش وزن اشاره می‌شود.

پروتئین

خوردن وعده‌های غذایی سرشار از پروتئین ممکن است به فرد کمک کند تا مدت طولانی تری احساس سیری کند.  پروتئین می‌تواند از چربی سوزی و کاهش وزن حمایت کند. خوردن پروتئین همچنین ممکن است سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و به بدن این امکان را می‌دهد که چربی را به طور موثرتر بسوزاند. یک بررسی در سال ۲۰۱۲ نشان داد که پس از کاهش وزن، مصرف رژیم غذایی کم پروتئین باعث افزایش خطر بازگشت وزن بدن فرد می‌شود. برای تقویت کاهش وزن، بسیاری از منابع روزانه یک تا ۲ گرم پروتئین را به ازای هر کیلوگرم وزن بدن توصیه می‌کنند.

برای به حداکثر رساندن کاهش وزن، فرد باید سعی کند پروتئین‌های کم کالری مانند مرغ، ماهی و پروتئین‌های گیاهی را انتخاب کند. آن‌ها باید از مصرف زیاد گوشت قرمز، غذا‌های سرخ شده یا غذا‌های دارای روغن، چربی یا کره اضافه شده خودداری کنند.


بیشتر بخوانید: خطرناکترین خوردنی‌ها در دوران بارداری/غذاهایی که بلای جان مادران است


پلی فنول‌ها

پلی فنول‌ها گروهی از مواد شیمیایی موجود در بسیاری از غذاها، به ویژه میوه‌ها و سبزیجات هستند. مطالعات پژوهشگران نشان داد که رژیم غذایی سرشار از پلی فنول ممکن است برای ایجاد کاهش وزن با باکتری‌های موجود در روده ارتباط برقرار کند، به خصوص وقتی که با رژیم غذایی کم پروبیوتیک همراه باشد. برخی از غذا‌های سرشار از پلی فنول شامل سیب، گلابی، گریپ فروت، چای سبز، زردچوبه، اسفناج، کلم بروکلی هستند.

کافئین

کافئین محرکی است که می‌تواند متابولیسم فرد را افزایش دهد. با این حال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که کافئین ممکن است تأثیر قابل توجهی در متابولیسم بدن از آنچه محققان قبلاً تصور می‌کردند، داشته باشد. هنگام تلاش برای سوزاندن چربی، قهوه کم کالری را انتخاب کنید.

 

10422691_775.jpg

پروبیوتیک‌ها

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده و مخمر‌هایی هستند که برای سلامتی انسان مفید هستند. بسیاری از موادغذایی از جمله ماست حاوی پروبیوتیک هستند. پروبیوتیک‌ها به عنوان مکمل‌های غذایی هم در دسترس هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف پروبیوتیک‌ها می‌تواند به بهبود تعادل طبیعی بین باکتری‌های مفید و مضر در روده و همچنین هضم پشتیبانی کمک کند. برخی از پزشکان بهداشت هم ادعا می‌کنند که این باکتری‌های روده ممکن است در متابولیسم و کاهش وزن نقش داشته باشند.

چای سبز

چای سبز حاوی کافئین است که ماده‌ای است که می‌تواند متابولیسم فرد را تحریک کند. چای سبز همچنین غنی از پلی فنول‌های است.در برخی مطالعات افزایش اندک کاهش وزن در بین افرادی که مرتبا چای سبز مصرف می‌کنند، مشاهده شده است.

 

10422692_825.jpg

میوه

وسوسه برای مصرف قند و شیرینی برای بسیاری از افراد مانع اصلی کاهش وزن است و مهار این وسوسه با میوه ممکن است به فرد کمک کرده تا کالری کمتری مصرف کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 7921