پرفروش‌ترین فیلم‌های مرداد 98 / «ایده اصلی» صدرنشین گیشه + جدول فروش

چهارشنبه،۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
پرفروش‌ترین فیلم‌های مرداد 98 / «ایده اصلی» صدرنشین گیشه + جدول فروش

گروه فرهنگ و هنر - در هفته‌ای که اکثر فیلم‌های روی پرده دچار کاهش فروش شدند، فیلم «قسم» افزایش فروش داشت و «ایده اصلی» برای دومین هفته پیاپی با اختلاف صدرنشین جدول فروش بود.

به گزارش پیام ایران و به نقل از سینما تیکت، فیلم «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی در دومین هفته اکرانش علی‌رغم کاهش فروش ۲۰۰ میلیونی همچنان صدرنشین جدول فروش بود. این فیلم که بیشترین تعداد سالن را در اختیار دارد با فروش ۵۶۹ میلیون توانست مجموع فروشش را به بیش از ۱,۳ میلیارد برساند. «ایده اصلی» که از حضور بازیگران مطرحی چون بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان بهره می‌برد، درباره رقابت بین یک زن و شوهر سابق در عرصه اقتصادی است که با حضور افراد دیگر ، وارد چالش های متفاوتی می شود. ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده اند، شرکت ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده اند .

رتبه دوم تا ششم جدول شاهد رقابت نزدیکی بودیم و فروش هفتگی فیلم‌ها اختلاف اندکی نسبت به یکدیگر داشت.

«تگزاس ۲» با فروش ۴۶۳ میلیون و «ایکس لارج» با فروش ۴۳۰ میلیون همچون هفته گذشته پرطرفدارترین کمدی‌های روی پرده بودند که به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

تنها فیلمی که این هفته افزایش فروش را تجربه کرد فیلم «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده بود. این فیلم که در جشنواره فجر نیز مورد توجه قرار گرفته بود، درباره قتل زنی به نام رضوان است که خانواده و اقوام آن به دنبال ثابت کردن قاتل بودن شوهر وی به دادگاه هستند. قسم با فروش هفتگی ۴۰۹ میلیون و دو پله صعود در رتبه چهارم جدول جای گرفت.

«شبی که ماه کامل شد» با فروش ۴۰۵ میلیون با اختلاف اندکی نسبت به قسم در رتبه پنجم قرار گرفت.

فیلم «قصر شیرین» با فروش نزدیک به ۴۰۰ میلیون و «سرخپوست» با فروش ۳۳۰ میلیون نیز این هفته با کاهش فروش صد میلیونی مواجه شدند و به ترتیب در رتبه ششم و هفتم جدول قرار گرفتند.

پرفروش‌ترین فیلم‌های مرداد 98 / «ایده اصلی» صدرنشین گیشه + جدول فروش

حاشیه هفته

مهمترین حاشیه هفته مربوط می‌شد به انتخاب مستند «در جستجوی فریده» بعنوان نماینده ایران در مراسم اسکار که حواشی بسیاری در پی داشت. انتخاب فیلم مستند داستانی «در جستجوی فریده» ساخته دو کارگردان جوان و خوش ذوق سینما به نام‌های آزاده موسوی و کوروش عطایی، که بسیاری خبر آن را با صفت غیر منتظره در رسانه‌های خود کار کردند، موجی از حاشیه و جنجال را مبنی بر وجود دست‌های پشت پرده برای ممانعت از راهیابی فیلم «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی و «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکرمی به مراسم اسکار را به راه انداخت. 
عده کمی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز که به واسطه اکران فیلم «در جستجوی فریده» در گروه هنر و تجربه، موفق به دیدن این فیلم نشده بودند، با اذعان به این نکته که در میان بحث و جدل روزانه‌شان حتی اسم این فیلم مستند معرفی شده به اسکار را نشنیده‌اند، معتقد به نوعی توطئه‌ای از پیش طراحی شده بودند که مجریانش قرار بوده است با اتکا به تاریکی شب و احتمالا خواب بودن اصحاب رسانه و جماعت مشتاق، سعی در جعل آرا فیلم محبوبشان به نفع یک فیلم مستند ناشناخته کرده‌اند.
بسیاری از روزنامه نگاران نیز با اظهار تعجب از اعلام شبانه نماینده ایران به اسکار، این سوال را از مسئولین پرسیدند که اگر کلکی در کار شما نبوده است پس چرا روشنایی روز را رها کرده و به فکر اعلام برنده راه یافته به اسکار در نیمه‌های شب افتاده‌اید؟ آن هم یک ماه زودتر.
همچنین این خبر بلافاصله با موضعگیری‌ تند سعید روستایی کارگردان فیلم روبرو شد که در اقدامی عجیب و در صفحه اینستاگرام خود انتخاب فیلم «در جستجوی فریده» را نوعی کودتا خواند. نوید محمد زاده هم با اشاره به اینکه فیلم «در جستجوی فریده» هیچ دستاورد بین المللی نداشته است نوشت: علت این عجله در انتخاب چی بود؟ نمیتونستین صبر کنین بعد از جشنواره ونیز به جمع بندی برسین؟ نه ..البته طولی نکشید که برای اقدام عجولانه‌اش عذرخواهی کرد.

در این میان آنچه مردم و اهالی رسانه بر سر آن توافق داشتند کیفیت خوب مستند «در جستجوی فریده» بود اما درباره شیوه انتخاب و زمان اعلام نماینده اسکار نارضایتی بسیاری دیده شد.

انتهای پیام/

با یک کلیک به کانال تلگرام پیام ایران بپیوندید

کد خبر: 7936