زنان از بازی ایران - کامبوج به ورزشگاه می‌آیند

يکشنبه،۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
زنان از بازی ایران - کامبوج به ورزشگاه می‌آیند

گروه ورزشی - معاون حقوقی و امور استان های از حضور زنان در ورزشگاهها خبر داد و گفت: زنان در ۱۸ مهرماه امسال برای تماشای دیدار تیم ملی ایران و کامبوج در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر می‌توانند به ورزشگاه آزادی بروند.

به گزارش پیام ایران و به نقل از ایسنا، جمشید تقی زاده روز یکشنبه در تشریح اقدامات معاونت پارلمانی وزارت ورزش در هفته دولت به خبرنگاران گفت: این  نخستین حضور زنان در ورزشگاه آزادی است که این دیدار ساعت۱۷:۳۰ روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

وی درباره ورود زنان به ورزشگاه ها گفت: منع قانونی وجود ندارد و ما باید زیر ساخت ها را فعال کنیم که در حال انجام است و ۱۸ مهر نخستین حضور زنان در ورزشگاه آزادی است.
معاون حقوقی وزارت ورزش ادامه داد: نگاه ما در تمامی سطوح برای زنان فراهم کردن مقدمات آنها در عرصه های بین المللی است و تبعیض جنسیتی هم نداریم.

افتتاح ۳۳۰ طرح ورزشی در هفته دولت

معاون وزیر ورزش همچنین با اشاره به افتتاح ۳۳۰ طرح ورزشی در هفته دولت  اظهار کرد: ورزش ایران با وجود تحریم ها در حال پیشرفت است و در هفته دولت هم ۳۳۰ طرح ورزشی به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.
وی ادامه داد: در بخش حقوقی کمیته صیانت در بخش ورزشی را تشکیل دادیم تا نقش ویژه خود را ایفا کند.
معاون حقوقی و امور استان های وزارت ورزش به طرح جانشین پروری و نخبه گزینی در بخش های مختلف ورزش کشور اشاره کرد و گفت: همچنین یکی از موضوعات مهم در این زمینه سپردن کار به جوانان است و به دنبال جوانسازی با هدف پیشرفت در بخش های مختلف ورزش کشور هستیم.

تقی زاده با اشاره به از سرگیری نشست هایی در حل مسائل قانونی واگذاری به  ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس افزود:  به دلیل موانع قانونی فرآیند واگذاری به تاخیر افتاد که در این باره و برای رفع مشکل حقوقی نشستی با حضور وزیر ورزش و جوانان و نمایندگان سازمان بورس و دیوان محاسبات و برخی نمایندگان در کمیسیون اصل ۴۴ برگزار می شود تا به جمع بندی در این زمینه برسیم.
وی اضافه کرد که این نشست هفته آینده برگزار می شود.
معاون پیشین سازمان تربیت بدنی همچنین به روز آمد کردن قوانین حقوقی در ورزش و خیرین ورزش نیز اشاره  کرد و افزود: نهایی کردن شرح وظایف و اختیارات از دیگر اقداماتی است که به دنبال تصویب آن در مجلس هستیم.


بیشتر بخوانید:

روز تاریخی استادیوم آزادی با حضور بانوانِ خاص + تصاویر

تصاویر منتخب از یک روز تاریخی | حضور بانوان ایرانی در استادیوم آزادی

یک روز سرخ تاریخی؛ آمدند، دیدند و رفتند اتفاقی هم نیفتاد


بودجه ۳۵۰۰ میلیارد تومانی وزارت ورزش

معاون وزیر ورزش گفت: بودجه وزارت در سال ۹۳ حدود ۶۰۰ میلیارد بوده که در سال ۹۸ به بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که این نشان دهنده اقدامات معاونت حقوقی وزارت ورزش در این سال هاست.
تقی زاده افزود: همچنین لایحه باشگاه داری هم از مواردی است که به دنبال تصویب آن هستیم.

وی درباره لایحه نهایی شدن خدمات کشوری در خصوص استخدام قهرمانان آسیایی و جهانی و المپیک گفت: این موضوع از لایحه دولت از قلم افتاده بود که پیگیر هستیم دوباره به لایحه بازگردد.
تقی زاده افزود:  در طول ۶ سال گذشته احکام زیادی در مجلس در خصوص ورزش به تصویب رسیده است.

تقی زاده درباره مستند سازی مالکیت های ورزشی گفت: بیش از ۹ هزار ملک ورزشی است که بیش از ۲ هزار ملک دارای سند و مابقی بدون سند مالکیت هستند.
وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر ۵۰۰ سند اخذ شده است که تلاش داریم این املاک را به وزارت ورزش و جوانان برگردانیم تا جوانان بیشتری از آن بهره مند شدند.

معاون وزیر ورزش درباره بازنشسته بودن خود گفت: بازنشسته نیستم و تا بازنشستگی چهارسال فرصت دارم.

تقی زاده درباره طرح های نیمه تمام ورزشی گفت: در ۲ سال اخیر بیش از هزار طرح نیمه تمام ورزشی افتتاح شده است اما آمار دقیق افتتاح طرح های نیمه تمام در ۶ سال اخیر در آینده اطلاع رسانی می شود.

با تخلفات عمدی مدیران برخورد قانونی می شود

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره بازداشت مدیران ورزشی گفت: از زمانی که من آمدم بازداشتی ندیدم و تنها سه مدیر به دلیل جوانگرایی تغییر کردند و اگر مدیرانی عمدی تخلف داشته باشند بر اساس قانون برخورد خواهد شد.
تقی زاده درباره تقویت روابط بین وزارت ورزش و مجلس که در گذشته این ضعف منجر به استیضاح وزیر ورزش شده بود، گفت: در این زمینه تلاش داریم تا تعامل خوبی با مجلس برقرار کنیم و امیدوارم نمایندگان مجلس آنقدر به ما کمک کنند تا شاهد این مسائل نباشیم.
تقی زاده در پایان افزود: برای ایجاد تعامل بیشتر با مجلس قرار است هر هفته جلساتی را با مسئولان و نمایندگان داشته باشیم.
انتهای پیام/

با یک کلیک به کانال تلگرام پیام ایران بپیوندید

کد خبر: 8015