با این دمنو‌ش‌ها به قرص خواب نیازی نخواهید داشت

يکشنبه،۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
با این دمنو‌ش‌ها به قرص خواب نیازی نخواهید داشت

گروه تغذیه - یکی از عوارض مصرف قرص‌های شیمیایی خواب‌آور، ابتلا به "فراموشی" و تخریب حافظه کوتاه‌مدت است! استفاده از برخی از دمنوش‌ها می‌تواند در بهبود وضعیت خواب و درمان بیخوابی بسیار موثر باشد.

به گزارش پیام ایران و به نقل از تسنیم، متاسفانه بسیاری از افراد که به‌دلایل مختلف، دچار "اختلال خواب" می‌شوند به‌جای یافتن دلیل اصلی بی‌خوابی خود، ساده‌ترین راه ممکن که البته با عوارض و ضایعات فراوانی همراه است را انتخاب می‌کنند: مصرف "قرص‌های خواب‌آور!"

باید توجه داشت که صرفاً یکی از عوارض مصرف قرص‌های شیمیایی خواب‌آور، ابتلا به "فراموشی" و تخریب حافظه کوتاه‌مدت است.


بیشتر بخوانید:

فواید دمنوش گل سرخ

تاثیرکمبود خواب با کیفیت بر ابتلا به آلزایمر

۵ دلیل مهم که چرا باید خواب کافی داشته باشیم


افرادی که اقدام به مصرف قرص‌های خواب‌آور می‌کنند باید به جای مصرف این داروهای پرعارضه و اعتیادآور، دلیل اصلی بی‌خوابی خود را بیابند و بر اساس آن اقدام به درمان این اختلال کنند مثلاً امروزه بسیاری از نوجوانان و جوانان عادت دارند ساعات پایانی شب از طریق تلفت همراه خود در فضای مجازی به گشت و گذار بپردازند! غافل از اینکه استفاده بلندملت و طولانی در ساعات منتهی به خواب از تلفن همراه و اینترنت می‌تواند موجب ایجاد اختلالات خواب دائمی در افراد شود و در درازمدت، این امر تبدیل به بی‌خوابی‌های مزمن و آزاردهنده شود.

پس یکی از راهکارهای درمان اختلالات خواب، پرهیز جدی از استفاده از تلفن همراه و کامپیوتر پیش از خواب است.

اما استفاده از برخی از دمنوش‌ها نیز می‌تواند در بهبود وضعیت خواب و درمان بیخوابی بسیار موثر باشد؛ در ادامه به برخی از این دمنوش‌ها و نوشیدنی‌ها اشاره شده است:

ـ دمنوش ترکیبی گل‌گاو زبان + سنبل الطیب + عرق بیدمشک خنک

- ترکیب عسل + شیر

ـ دمنوش رازیانه(مخصوص خانم‌ها)

ـ دمنوش به لیمو + نبات

ـ دمنوش بابونه

با یک کلیک به کانال تلگرام پیام ایران بپیوندید

کد خبر: 8017