ارمنستان؛ 5 نکته‌ای که باید بدانید

شنبه،۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵

درباره ارمنستان، این سرزمین محصور در خشکی و از کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی در جنوب قفقاز چه می‌دانید؟

در این جا پنج نکته برای شناخت بیشتر این کشور آورده‌ایم.

 

 

بیشتر اهالی ارمنستان خارج از ارمنستان زندگی می‌کنند

rmnstn_1.jpg

جمعیت ارمنستان حدود ۳ میلیون نفر است اما میلیون‌ها ارمنی در خارج از این کشور زندگی می‌کنند. بیشتر مهاجران درامریکا، روسیه و فرانسه پراکنده هستند. بسیاری از ارمنی‌ها به دلیل هم‌جواری و نزدیکی و هم‌چنین آشنایی به زبان روسی به روسیه مهاجرت می‌کنند.

کوه آرارات نماد ملی ارمنستان است، هر چند که در ترکیه قرار دارد

arrt.jpg

کوه آرارات برف‌پوش (۵۱۳۷ متر ارتفاع) در افق ایروان، پایتخت ارمنستان خود‌نمایی می‌کند. در این طور در روایات مذهبی نقل شده است که این کوه محلی است که کشتی نوح بعد از سیل و طوفان به خشکی رسید.

ارمنستان یکی از کهن‌ترین تمدن‌های مسیحی است

msyhy.jpg

ارمنستان اولین کشوری بود که در اوایل قرن چهارم میلادی، مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفت و کلیسای آن کاملاُ خود‌مختار و متفاوت با کلیسا‌های دیگر در دنیاست.

آموختن شطرنج اجباری است

shtrnj.jpg

از سال ۲۰۱۱، همه بچه‌های بین شش تا هشت سال به طور اجباری کلاس‌های شطرنج را می‌گذرانند.

این کشور قهرمانان شطرنج بسیاری پرورش داده است و اکنون بیش از ۳۰۰۰ معلم آموز‌ش‌دیده و ماهر شطرنج در مدارس آن مشغول به کارند.

افراد مشهور بسیاری ریشه و تبارشان به ارمنستان می‌رسد

khsprwf.jpg

از میان این افراد می‌توان شارل آزناوور آهنگساز و خواننده فرانسوی، گری کاسپاروف شطرنج‌بازمعروف، شر(شرلين سركيسيان) خواننده آمریکایی و کیم کارداشیان اشاره کرد. او در توییت خود نوشت: "برای من بسیار الهام‌بخش است که می‌بینم مردمان ارمنستان در تظاهراتی آرام و صلح‌آمیز خواهان تغییر هستند. امروز روزی تاریخی برای ارمنستان است. این عکس خودم را در ارمنستان اینجا آوردم چون این زن مرا بسیار تحت‌تأثیر قرار داد. او نشان و نمادی از قلب‌های توانا و قدرتمند همه مردمان ارمنستان است!"

انتهای پیام/

کد خبر: 807