اثر انگشت حاکم دوبی برج می‌شود؟! + تصاویر

دوشنبه،۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
اثر انگشت حاکم دوبی برج می‌شود؟! + تصاویر

گروه گردشگری - پروژه‌های ساختمانی بی‌شماری در دوبی پیش می‌روند و این در حالیست که برخی از آنها آماده شده و برخی قرار است تا برپایی نمایشگاه جهانی ۲۰۲۰ یا همان نمایشگاه اکسپو (Expo) کامل شوند. با این حال همیشه فضایی برای یک پروژه جدید در این شهر وجود دارد که بتواند حسابی خبرساز شود.

به گزارش پیام ایران و به نقل از  سی‌ان‌ان شرکت دولتی سرمایه‌گذاری دبی هولدینگ از جزئیات پروژه عظیم ساختمانی پس از نمایشگاه اکسپو رونمایی کرد. این پروژه ساختمانی به برجی با ارتفاع ۵۵۰ متر معادل ۱۸۰۴ فوت مربوط می‌شود که البته از ساختمان تجارت جهانی در نیویورک هم بلندتر است.

این آسمانخراش که برج جمیرا نامیده می‌شود در منطقه الصفوح دوبی، در نزدیکی برج العرب قرار گرفته است. طرح‌های منتشر شده از پروژه نشان می‌دهد که برج جمیرا دور تا دور در احاطه مناطقی مسکونی و تجاری تحت عنوان "Downtown Jumeria" قرار دارد. البته این منطقه مرکزی نباید با داون‌تاون دوبی اشتباه گرفته شود، چون این محدوده با برج خلیفه و رو به شمال احاطه شده.

بنا بر آنچه در کنفرانس خبری دبی هولدینگ اعلام شد به جای انتظار برای شروع این پروژه پس از نمایشگاه جهانی ۲۰۲۰، برنامه ریزی شده تا ساخت و ساز آن بلافاصله آغاز شود به طوریکه فاز اول این پروژه در سال ۲۰۲۳ تکمیل شده باشد.

بر اساس آنچه از طرف دبی هولدینگ اعلام شده طراحی این برج الهام گرفته از واحه‌ها و تپه‌های بیابانی است هر چند شاید شاخص‌ترین ویژگی برج جمیرا طرح کلی آن باشد که از اثر انگشت شست حاکم دوبی یعنی شیخ محمد بن رشید الهام گرفته شده است. همچنین طرح‌هایی برای ساخت آمفی تئاتر جهت برگزاری رویدادهای فرهنگی و آبنما نیز ارائه شده. در عین حال قرار است در این برج رستورانی با نمای ۳۶۰ درجه‌ای از دوبی ساخته شود.

البته برخی از ویژگی‌های برج جمیرا شبیه به برج خلیفه است_بلندترین ساختمان جهان با ارتفاع ۸۲۸ متری_  برج جمیرا همچنین قرار است با یک صقحه دیجیتال پوشیده شود که قابلیت روشن کردن کل برج را داشته باشد.

این برج در آینده به جمع ۱۳ برج فوق‌العاده بلند یا سوپرتال دیگری می‌پیوندد که ارتفاعی ۳۰۰ متری یا بیشتر دارند.

همچنین در فاصله ۵ مایلی شرق برج خلیفه،‌ برج کریک دوبی قرار دارد که ساخت آن به نیمه رسیده و زمانی که برج کریک تکمیل شود با ارتفاع ۳۰۴۵ فوت معادل ۹۲۸ متر عنوان بلندترین برج جهان را از آن خود می‌کند. 

در اطراف برج کریک که توسط معمار سوئیسی_اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده، برج‌های مسکونی زیاد و متعددی ساخته می‌شوند که در این میان باید به اینها پروژه بزرگ ۲ میلیارد دلاری مگا‌مال که تکنولوژی محور است و اندازه ۱۰۰ زمین فوتبال مساحت دارد را هم اضافه کرد. 

میدان یک دوبی هم در جنوب شرقی برج خلیفه در حال ساخت است که البته این پروژه شامل یک مال هم می‌شود بعلاوه بزرگترین پیست اسکی داخلی و برج مسکونی به نام برج یک دوبی با ارتفاع ۷۱۱ متر هم در این پروژه قرار دارند. دسامبر سال گذشته مسئولان ساخت میدان یک به رسانه‌های محلی گفتند این پروژه برای افتتاح در سال ۲۰۲۰ همچنان در مراحل ساخت است.

اثر انگشت حاکم دوبی برج می‌شود؟! + تصاویر

اثر انگشت حاکم دوبی برج می‌شود؟! + تصاویر

اثر انگشت حاکم دوبی برج می‌شود؟! + تصاویر

انتهای پیام/

کد خبر: 8123