حبوبات و چای ارزان می‌شود

چهارشنبه،۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
حبوبات و چای ارزان می‌شود

گروه اقتصادی- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تغییر مدیرعامل گروه ایران خودرو در هفته جاری، گفت: این تغییر و تحولات با هدف رضایتمندی مردم انجام شده است و امید می رود فصل جدید در فعالیت خودروسازان در کشور آغاز شود.

به گزارش پیام ایران، وی همچنین افزود امروز پیشنهادی در هیات دولت مبنی بر صفر شدن سود بازرگانی این کالاها مطرح و به تصویب رسید که هدف آن کاهش قیمت کالاها است و پیش‌بینی می شود در آینده نزدیک بر قیمت برخی کالاها تاثیرگذار شود.

«رضا رحمانی»‌ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود:‌ در موضوع تغییر مدیرعامل ایران خودرو، هیات مدیره این گروه تصمیم گرفت و دولت نیز از این تغییر حمایت کرد.

وی ابراز امیدواری کرد اصلاحاتی که مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است و همواره در رسانه ها آنها را مطرح کرده ایم، انجام شود.وزیر صنعت در خصوص آخرین وضعیت خودروهای وارداتی نیز گفت:‌ واردات خودرو مطابق مصوبه دولت، همچنان ممنوع است.

وی ادامه داد: خودروهایی که پیش از ممنوعیت‌ها وارد گمرکات شده، اگر شامل برخی محدودیت ها مثل آمریکایی بودن، حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی و سایر ممنوعیت‌های فنی نباشند، مطابق مصوبه هیات دولت در اواخر پارسال می توانند ترخیص شوند.

رحمانی خاطرنشان‌کرد:‌ تاکنون نزدیک به ۱۳‌هزار دستگاه از این خودروها از گمرکات ترخیص شده، اما دیگر خودروهای باقی‌مانده به دلیل حکم قضایی یا باز بودن پرونده‌شان در محاکم قضایی و سایر موانع قانونی، همچنان در گمرکات باقی مانده‌اند.

5142816.jpg

کاهش قیمت برخی اقلام کالایی با صفر شدن سود بازرگانی آنها

وی بیان‌داشت:‌ در ماه‌های گذشته، ارز مرجع برخی کالاها از جمله، حبوبات، چای خشک و غیره تغییر یافته بود که موجب افزایش بی رویه قیمت‌هایشان شده بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان‌کرد:‌ امروز پیشنهادی در هیات دولت مبنی بر صفر شدن سود بازرگانی این کالاها مطرح و به تصویب رسید که هدف آن کاهش قیمت کالاهای یاد شده است و پیش‌بینی می شود در آینده نزدیک بر قیمت این اقلام تاثیرگذار شود.  

انتهای پیام/

کد خبر: 8169