قیمت طلا، سکه و ارز در روز شنبه 16 شهریور 1398

شنبه،۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
قیمت طلا، سکه و ارز در روز شنبه 16 شهریور 1398

گروه اقتصادی - قیمت طلا و سکه روند آرام نزولی خود را هفته به هفته ادامه می‌دهد، قیمت‌ها امروز نسبت به شنبه گذشته همچنان کاهشی است و از سوی دیگر، بازار ارز هم روزهای باثباتی را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش پیام ایران و به نقل از ایسنا، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به چهار میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۱۴ هزار و ۳۷۵ تومان قیمت دارد.

امروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۸۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۲۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۵۰۷ دلار رسیده است.

دلار هفته را با ثبات آغاز کرد

قیمت دلار در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نسبت به هفته گذشته با ثبات همراه بود.

بازار ارز مدتی است که با ثبات نسبی همراه است و نوسانات هیجانی در بازار دیده نمی‌شود و بر همین اساس بانک‌ها امروز (۱۶ شهریور) هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۲۹۷ تومان می‌خرند.

همچنین هر یورو امروز در بانک‌ها به قیمت ۱۲ هزار و ۴۵۸ تومان خریداری می‌شود که قیمت این ارز نسبت به هفته گذشته با افزایش همراه بوده است. قیمت خرید هر پوند انگلیس در بانک‌ها نیز ۱۳ هزار و ۹۰۲ تومان است.

ارز مسافرتی ۱۳۰۰۰ تومان شد

قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۲ هزار و ۶۳۴ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۳ هزار تومان می‌رسد.

نرخ ارز در صرافی‌های بانک

اما صرافی‌های مجاز بانک مرکزی قیمت دلار را نسبت به آخرین روز هفته گذشته ثابت نگه داشتند؛ به طوری که قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان است.

این صرافی‌ها امروز هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان می‌خرند و ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان می‌فروشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 8200