خاطرات تکان‌دهنده مامای داعشی ها

يکشنبه،۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

گروه بین الملل- «سمیرا النصر» قابله‌ای است که در طول چهل سال فعالیت هزاران کودک را به دنیا آورد. اما می‌گوید همه آن‌ها با تجربه‌ای که دو سال پیش به‌عنوان قابله داعش داشت، متفاوت است.

چند دقیقه پس از تولد نوزاد یک زوج ترک (یک داعشی و همسر جوانش)، سعی کردند لباس نظامی کوچکی که از قبل آماده شده بود را به تنش کنند. پدر نوزاد باافتخار گفت که پسرش به یک ستیزه‌جو تبدیل خواهد شد. سمیرا اعتراض کرد و پدر نوزاد را متقاعد کرد تا از آن لباس استفاده نکند زیرا جنس پارچه برای پوست ظریف کودک مناسب نیست.

سمیرا درباره ستیزه‌جویان و همسرانشان گفت: "آن‌ها هیچ احترامی برای حرفه ما قائل نبودند.با من مثل برده رفتار می‌کردند. به محض آنکه کودکشان متولد می‌شد، مرا بیرون می‌انداختند."

شوهرها قوانین سختی اعمال می‌کردند. آن‌ها اجازه نمی‌دادند سمیرا به همسرهایشان مسکن بدهند. سمیرا گفت که بعضی زن‌ها بیش از ده ساعت درد می‌کشیدند: این زن‌ها درد زیادی را تحمل می‌کردند و من اجازه نداشتم به آن‌ها مسکن بدهم."

مردها معتقد بودند که دارو سنت‌های دینی را نقض می‌کند و زن را از پاداشی که خدا در ازای رنج کشیدن به او می‌دهد، محروم می‌کند. زن‌ها نیز مطیعانه قبول می‌کردند.

زن‌ها در حین تحمل درد گفته‌های شوهرهایشان از پاداش‌های زندگی پس از مرگ را تکرار می‌کردند. سمیرا ادای آن‌ها را با لهجه غلیظ عربی و صدای بلند درمی‌آورد و چشم‌های آبی روشنش از خنده پر از اشک می‌شد.

انتهای پیام/

منبع:فرادید

کد خبر: 821