اهمیت های ال کلاسیکوی امشب

يکشنبه،۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

گروه ورزش - فوتبال جهان - دو تیم بارسلونا و رئال مادرید، امشب در ورزشگاه نوکمپ شهر بارسلونا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دیدار بارسلونا و رئال مادرید در قهرمانی لالیگا بی‌تاثیر است اما از جهات مختلفی مهم است.

به گزارش پیام ایران و به نقل از آس، ال کلاسیکو امشب در حالی از هفته سی و ششم لالیگا برگزار می‌شود که بارسلونا با فتح دوگانه به مصاف رئال مادرید صعود کرده به فینال لیگ قهرمانان می‌رود. دو غول بزرگ اسپانیا تنها برای شکست دادن رقیب همیشگی‌شان برابر هم قرار می‌گیرند و تقابلشان تاثیری در قهرمانی لالیگا نخواهد داشت. با این حال رقابت در برخی از زمینه‌ها همچون بهترین گلزن لالیگا، کفش طلا و جایزه سامورا وجود دارد.

کفش طلا

لیونل مسی در حال رقابت برای کسب جایزه بهترین گلزن اروپا است. مهاجم بارسلونا تاکنون چهار بار به این عنوان دست یافته و به دنبال کسب پنجمین جایزه است. ستاره آرژانتینی پس از سه گلش مقابل دپورتیوو لاکرونیا در هفته گذشته توانست در صدر جدول برترین گلزنان با ۳۲ گل قرار بگیرد. او در فاصله یک گل بالاتر از محمد صلاح، سه گل ایموبیله، چهار گل روبرت لواندوفسکی و پنج گل مائورو ایکاردی قرار دارد.

پیچیچی

بدون شک مسی که در اروپا برترین گلزن است در لالیگا نیز در رتبه نخست جای دارد. نزدیک‌ترین رقیب مهاجم آرژانتینی کریستیانو رونالدو با ۲۴ گل است. هشت گل تفاوت دو بازیکن است و تنها چهار هفته برای رقابت باقی مانده است.

سامورا

مارک آندره تراشتگن برای کسب جایزه سامورا (دروازه‌بانی که کمترین گل خورده است) تلاش می‌کند. دروازه‌بان بارسلونا می‌خواهد دروازه‌اش را در ال کلاسیکو بسته نگه دارد تا بتواند به یان اوبلاک (دروازه‌بان اتلتیکو مادرید) صدرنشین نزدیک شود. اوبلاک در ۳۴ بازی ۱۸ گل دریافت کرده است اما تراشتگن در این تعداد بازی ۲۱ بار دروازه‌اش باز شده است.

جایگاه دوم

اتلتیکو مادرید چهار امتیاز بیشتر از رئال مادرید، تیم سوم جدول دارد. با این حال نسبت به همشهری‌اش یک بازی بیشتر انجام داده است. اگر سفیدپوشان می‌خواهند به اتلتیکو نزدیک شوند باید نتیجه خوبی برابر بارسلونا به دست آورند.

بهترین تیم نیم فصل دوم

رئال مادرید بهترین تیم در نیم فصل دوم لالیگا است. از دور برگشت شاگردان زین‌الدین زیدان ۳۶ امتیاز و بارسلونا ۳۵ امتیاز به دست آوردند. اتلتیکو ۳۳ امتیاز به دست آورد و رئال بتیس ۳۲ امتیاز کسب کرد (هر دو تیم با یک بازی بیشتر). در نیم فصل اول بارسلونا ۵۱ امتیاز، اتلتیکو ۴۲ امتیاز، والنسیا ۴۰ امتیاز و رئال مادرید ۳۵ امتیاز به دست آوردند.

بازیکنان با آینده نامشخص

در دو تیم بازیکنان زیادی وجود دارد که آینده‌شان مبهم است. در مادرید شرایط برای گرت بیل و کریم بنزما این چنین است. بنزما با دو گلی که برابر بایرن مونیخ به ثمر رساند توانست وضعیت خود را بهتر کند اما به نظر می‌رسد بیل در برنامه‌های زیدان دیگر جایی ندارد. نیمکت‌نشینی‌اش برابر بایرن مونیخ و یوونتوس نشان دهنده این قضیه است. از طرفی سبایوس، یورنته، وایخو، مایورال و اشرف اگر فرصت حضور در ال کلاسیکو را داشته باشند می‌توانند خود را نشان دهند. از طرفی در بارسلونا ممکن است دنیس سوارس آخرین فصل حضورش را در تیم کاتالانی تجربه کند. همچنین دینیه، آندره گومس، الیکس ویدال و پاکو آلکاسر به جدایی از باشگاه نزدیک هستند اما یک ال کلاسیکو خوب می‌تواند آینده‌شان را تغییر دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 830