علیرضا فغانی در استرالیا چقدر حقوق می‌گیرد؟

يکشنبه،۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
اختلاف درآمد فغانی از قضاوت در ایران و استرالیا چقدر است؟

گروه ورزشی-  علیرضا فغانی در حالی به لیگ استرالیا رفته که به نظر می‌رسد یکی از دلایل آن اختلاف عجیب درآمد داوری در لیگ این کشور با لیگ ایران بوده است.

به گزارش پیام ایران، علیرضا فغانی داور ۴۱ ساله بین‌المللی ایران قید داوری در لیگ کشورمان را زد و امروز هم رسماً اعلام شد از فصل جدید در لیگ استرالیا قضاوت خواهد کرد.

فغانی ابتدا دلیل مهاجرتش را تصمیم خانواده‌اش عنوان کرد و گفته بود تصمیم خاصی برای داوری در لیگ استرالیا ندارد، اما فدراسیون فوتبال استرالیا پس از اطلاع از تصمیم این داور مبنی بر مهاجرت به استرالیا، خیلی زود دست به کار شد تا این داور بین‌المللی که چند بازی مهمِ جام‌جهانی از جمله بازی رده‌بندی، فینال فوتبالِ المپیک و فینال جام ملت‌های آسیا را هم قضاوت کرده بود، را به لیست داوران‌شان اضافه کنند.

این پیشنهاد از سوی فغانی پذیرفته شده که قابل پیش‌بینی هم بود، چرا که اختلاف حقوق داوری در ایران و استرالیا رقمی فاحش است. فغانی در ایران برای هر فصل حدوداً ۲۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرد که برای یک سال رقمی کمتر از ۲ میلیون در ماه می‌شود. همین حقوق کم هم باعث شده بود فغانی هیچ‌گاه به داوری به‌عنوان شغل نخست نگاه نکند و در سازمان ورزش شهرداری تهران هم مشغول باشد. ضمن اینکه عمده درآمد فغانی از راه داوری از حضورش در میادین بین‌المللی به‌دست می‌آمد.

اما حقوقی که فغانی در استرالیا برای قضاوت در لیگ این کشور دریافت خواهد کرد ۷ هزار دلار در ماه است. اگر بخواهیم با حقوقی که در ایران می‌گرفت مقایسه کنیم با مبلغِ روز دلار استرالیا (۷۸۰۰ تومان) در حدود ۵۴ میلیون تومان حقوق در یک ماه دریافت خواهد کرد. اگرچه او هزینه‌های زندگی در استرالیا را هم خواهد داشت، اما در هر صورت از راه داوری فغانی درآمدی حدوداً ۳۳ برابر خواهد داشت!

به این ترتیب فغانی می‌تواند در استرالیا داوری را به‌عنوان شغل اول خودش برگزیند و ۴ سال باقی‌مانده حضورش به‌عنوان داور بین‌المللی تمرکز بیشتری روی کار داوریِ فوتبال داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 8412