پرفروش ترین فیلمهای سینما تا هفته‌های پایانی شهریور / کاهش فروش همچنان ادامه دارد + جدول

دوشنبه،۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
پرفروش ترین فیلمهای سینما تا هفته‌های پایانی شهریور / کاهش فروش همچنان ادامه دارد + جدول

گروه فرهنگ و هنر - ایام سوگواری محرم و تعطیلی چندروزه سینماها یکی از مهمترین عوامل کاهش فروش سینماها در دو هفته اخیر بوده است. از طرفی اکران نشدن فیلم‌های جذاب جدید خصوصا در ژانر کمدی هم دیگر دلیل مهمی بود که در کاهش فروش سینماها تاثیر بسیاری داشت.

فیلم «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی با توجه به فروش پایین سایر فیلم‌ها در ششمین هفته اکرانش توانست همچون هفته‌های گذشته صدرنشین جدول باشد. با شروع اکران فیلم‌های جدید قطعا این هفته آخرین هفته صدرنشین ایده اصلی خواهد بود. این فیلم که همراه فیلم قسم بیشترین تعداد سالن را در اختیار دارد با فروش ۴۰۰ میلیون، مجموع فروشش را به ۳,۱ میلیارد رساند. «ایده اصلی» که از حضور بازیگران مطرحی چون بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان بهره می‌برد، درباره رقابت بین یک زن و شوهر سابق در عرصه اقتصادی است که با حضور افراد دیگر ، وارد چالش های متفاوتی می شود. ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده اند، شرکت ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده اند.

فیلم «قسم» ساخته محسن تنابنده با حفظ فروش خود توانست با ۳۴۸ میلیون تومان در جایگاه دوم قرار بگیرد. این فیلم که در جشنواره فجر نیز مورد توجه قرار گرفته بود، درباره قتل زنی به نام رضوان است که خانواده و اقوام آن به دنبال ثابت کردن قاتل بودن شوهر وی به دادگاه هستند.

 «سرخپوست» و «شبی که ماه کامل شد» بااختلاف کمی نسبت به یکدیگر در رتبه سوم و چهارم قرار گرفتند. این دو فیلم که از پرفروش‌‌های امسال هستند حتی در پانزدهمین هفته اکرانشان نیز فروش هفتگی بالای ۲۰۰ را تجربه کردند. با این وجود به نظر می‌رسد «شبی که ماه کامل شد» با مجموع فروش نزدیک به ۱۹ میلیارد به کار خود خاتمه دهد و نتواند به جمع سه فیلم بیست میلیاردی امسال بپیوندد. «شبی که ماه کامل شد» و «سرخپوست» به ترتیب چهارمین و پنجمین فیلم پرفروش امسال بوده‌اند.

پرفروش ترین فیلمهای سینما تا هفته‌های پایانی شهریور / کاهش فروش همچنان ادامه دارد + جدول

انتهای پیام/

منبع: cinematicket

کد خبر: 8434