جانسون: زمان عقد توافق هسته‌ای جدید با ایران است!

سه شنبه،۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

_102879518_048539571-1.jpg

گروه بین الملل- ​نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد زمان عقد توافق هسته‌ای جدید با ایران فرا رسیده است.

به گزارش پیام ایران، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس با نادیده گرفتن اجرایی نشدن تعهدات اروپایی‌ها در برجام، مدعی شد زمان عقد توافق هسته‌ای جدید با ایران فرا رسیده است.

جانسون افزود: فارغ از رویکرد‌های طرف‌های امضاکننده توافق هسته‌ای با ایران، اکنون زمان آن است که به جلو گام برداریم و برای رسیدن به توافق جدید با ایران وارد مذاکره شویم.

نخست‌وزیر انگلیس گفت اینکه چگونه می‌توان به آنچه ایرانیان آشکارا انجام دادند پاسخ گفت، باید بگویم که با شرایط جاری، کاهش تنش‌ها ضروری است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در پاسخ به سوالی درباره ایده بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس درباره توافق هسته‌ای جدید با ایران گفت: من برای بوریس احترام بسیاری قائل هستم و از اینکه او اولین شخص برای اجرای این موضوع باشد تعجب نخواهم کرد.

ترامپ مدعی شد توافق هسته‌ای با ایران بسیار بد بود و باید به توافق جدیدی دست یافت.

این در حالیست که مقامات جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده‌اند که درباره برجام مذاکره جدیدی نخواهند کرد.

طرف‌های اروپایی برجام پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق ضمن ابراز «تأسف» از اقدام واشنگتن مدعی شدند بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را تضمین می‌کنند. وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان سرانجام با صدور بیانیه مشترکی در بهمن ماه پارسال رسما ثبت یک کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس را اعلام کردند.

بنابر ادعای آن‌ها هدف بلندمدت اینستکس گشایش کانال‌های اقتصادی برای کشور‌های ثالثی است که تمایل به تجارت با ایران را دارند. آنها طی ماه‌های گذشته نیز مدعی راه‌اندازی رسمی این سازوکار مالی شدند، اما بنابر گفته مقامات کشورمان تاکنون هیچ اقدام موثر و عملی در زمینه روابط تجاری ایران و اروپا صورت نگرفته است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 8447