تحلیل یک فعال بازار طلا: گرانی سکه بدون پشتوانه است

دوشنبه،۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

گروه اقتصاد - عضوهیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: با تعیین تکلیف بحث برجام بازار طلا به عنوان پیشانی صنف‌های دیگر به روال عادی برخواهد گشت.
عبادالله محمدولی، عضوهیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر در مورد افزایش بهای سکه و طلا طی روزهای گذشته اظهار داشت: سیر صعودی بهای سکه که بدون هیچ پشتوانه‌ای در حال بالا رفتن است مطمئنا بزودی در یک سراشیبی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تقاضایی‌که در بازار ایجاد شده باعث متضرر شدن این صنف شده است،گفت: فروشندگان ما با سختی‌هایی روبرو هستند و صنف طلا چند سالی است که بازار خوبی ندارد و در حال کوچک شدن است.

محمدولی ادامه داد: بسیاری از اهالی این صنف جواز خود را باطل کرده و کارگران مجموعه خود را تعدیل کرده‌اند چرا که تولیدی ندارند.

وی با بیان اینکه چند سالی است کسب و کار طلا وجواهر از رونق افتاده است، گفت: باید در این شرایط با احتیاط وارد این بازار شد.

محمدولی با اشاره به بهای اونس جهانی طلا نیز گفت: اونس طلا در چند روز گذشته تا ۱۰ دلار رشد داشت که با این افزایش قیمت ، به ۱۳۱۷ دلار رسید این در حالی است که در چند روز گذشته بهای آن ۱۳۰۴ دلار بود ضمن آنکه در داخل هم طی چند روزگذشته قیمت طلا مثقالی ۱۰۰ هزار تومان نوسان داشت که این رقم طبیعی نیست.

عضوهیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر در رابطه با قیمت دلار نیز افزود: طی روزهای آینده بازار ارز به ثبات می‌رسد و سیاست‌های تیم اقتصادی هم مشخص‌تر خواهد شد و مسلما با تعیین تکلیف بحث برجام بازار طلا به عنوان پیشانی صنف‌های دیگر به روال عادی برخواهد گشت.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

کد خبر: 845