چگونه پوستی جوان داشته باشیم

يکشنبه،۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵

گروه سلامت> احمد عباسی- داشتن صورتی زیبا و پوستی جوان و شفاف آرزوی هر شخصی است. اگر به دنبال راهی برای جوان‌سازی پوست‌ تان هستید لازم است توصیه های مهمی را که در ادامه می‌آید رعایت کنید. این راه کارها حاصل سال ها تحقیق و پژوهش است که روی هزاران نفر آزمایش شده.

1- از کرم ضدآفتاب غافل نشوید. همه ما میلیون ها بار درباره ضرورت استفاده از کرم های ضد آفتاب شنیده ایم ،اما شاید باز هم آن را جدی نگیریم. باور کنید این راهکار یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ جوانی پوست است. فراموش نکنید که ۹۰ درصد چروک های پوستی از اشعه ماورا بنفش نور خورشید ناشی میشوند. می توان گفت که این اشعه خطرناک مهم ترین عامل در ایجاد پیری زودرس پوست است. به یاد داشته باشید که پیشگیری از ایجاد این چروک ها بسیار راحت تر از تلاش برای از بین بردن آنهاست. اما نکته مهم اینجاست که استفاده از کرم ضد آفتاب مخصوص فصل های گرم سال نیست و حتی در زمستان و فصول سرد هم نباید از آن غافل شوید چرا که برخلاف تصور ما میزان اشعه مضر خورشید با تغییر فصول تغییری نمی کند. 
2- برس های آٰرایشی خود را تمیز کنید. یک پژوهش درمیان زنان بریتانیایی نشان داده که ۷۰ درصد آنها هرگز برس ها یا اسفنج های آرایشی خود را که به سطح پوستشان می کشند نمی شویند. این در حالی است که این برس ها می توانند محل تجمع باکتری ها شوند و آسیب های پوستی را به دنبال داشته باشند. این شستشو با آب و چند قطره شامپو باید هر دو یا سه هفته یک بار انجام شود.
3- از خوردن آجیل غافل نشوید. انواع آجیل های خام و بدون نمک با داشتن مقادیر بالای سلنیوم و امگا ۳، می توانند باعث حفظ حالت ارتجاعی پوست و درنتیجه جوانی پوست شوند. پس مصرف حداقل یک مشت آجیل را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید تا در دراز مدت پوست جوان تری داشته باشید.
4- از مصرف سرم های پوستی غافل نشوید. فراموش نکنید که استفاده از سرم ها در حفظ جوانی و تازگی پوست بیشتر از انواع کرم ها و لوسیون ها توصیه می شود. به دنبال آنهایی باشید که حاوی آنتی اکسیدان هستند. برای گرفتن نتیجه بهتر آن را بر روی پوست تمیز و شسته شده به کار ببرید و سپس ضد آفتاب خود را روی آن بمالید.
5- مصرف لبنیات را کاهش دهید. فراموش نکنید که شیر و سایرفرآورده های لبنی حاوی هورمون هایی هستند که پوست را تحریک کرده و تولید جوش و آکنه می کنند. اگرهم نمی توانید ازمصرف آنها صرف نظر کنید بهتر است از نوع کم چرب آن استفاده کنید چرا که هورمون ها بیشتردر چربی لبنیات متمرکزشده اند.
6- خواب کافی داشته باشید. هنگامی که خواب کافی ندارید گردش خونتان پایین می آید و همین باعث می شود که پوستتان رنگ پریده به نظر برسد. خواب و به خصوص خواب شبانه بهترین زمان برای بازسازی و جوان سازی پوست است. شاید به همین دلیل باشد که افرادی که خواب کافی ندارند معمولا زودتر شکسته می شوند.
7- پوستتان را لایه برداری کنید. منافذ پوستی هنگامی که تمیزنشوند و با آلودگی و چربی و سلول های مرده پوشیده شوند، بزرگ تر به نظر می رسند و همین عاملی برای کاهش شادابی و زیبایی پوست است. پس بهتر است یک یا دوبار در هفته با لایه بردار های گوناگون پوست خود را تمیز کنید. 
8- از پوست ناحیه گردن و سینه خود هم محافظت کنید. پوست این نواحی از بدن نازک تر و آسیب پذیر تر از پوست صورت است. این درحالی است که بیشتر ما از مراقبت از پوست این نواحی غافل می شویم و فقط از پوست صورتمان محافظت می کنیم. پس برای داشتن ظاهری جذاب تر،همه مراقبت هایی را که برای پوست صورتتان به کار می برید برای پوست گردن و سینه هم به کار ببرید.
9- قبل از خواب آرایش پوستتان را پاک کنید. بیشتر مواد آرایشی دارای مولکول های قندی هستند که باقی ماندن آن ها در طول شب بر روی پوست تولید مخمرمی کند و می تواند به زیبایی و سلامت پوست آسیب برساند.
10- از شستن پوست با آب داغ پرهیز کنید. آب داغ نه تنها که چربی مورد نیاز پوست را از بین می برد، سوختگی ملایمی را هم در سطح پوست ایجاد می کند که شاید حتی متوجه آن نشوید.
11- عینک آفتابی را فراموش نکنید. پوست اطراف چشم یکی از آسیب پذیرترین نواحی صورت است که بر اثر تابش مستقیم نور آفتاب به سادگی دچار چین و چروک می شود. پس اگر می خواهید چهره تان جوان تر به نظر برسد از عینک های آفتابی بزرگ استفاده کنید تا از نواحی حساس اطراف چشمتان محافظت کنید. 
منبع:womenshealthmag.com

انتهای پیام/

کد خبر: 85