جزئیاتی جدید از ابتلای ایدز در لردگان؛ کودک 7 ماهه در میان مبتلایان

پنج شنبه،۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
جزئیاتی جدید از ابتلای ایدز در لردگان؛ کودک 7 ماهه در میان مبتلایان

گروه اجتماعی>استان ها- در پی انتشار اخباری مبنی بر آلوده شدن برخی از اهالی یکی از روستاهای شهرستان لردگان به ویروس ایدز به دنبال استفاده از سرنگ آلوده عضو کمیسیون بهداشت مجلس توضیحات تازه ای ارائه کرد.

به گزارش پیام ایران، عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: از مردم خواسته شد برای انجام تست و بیماری‌یابی به مراکز درمانی مراجعه کنند که پس از بررسی‌ها مشخص شد، ۲۶ نفر از اهالی این روستا به ایدز مبتلا شده‌اند که در میان آن‌ها آزمایش یک نوزاد ۷ماهه نیز مثبت بود.

محمد حسین قربانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات ابتلای تعدادی از اهالی روستای لردگان استان چهارمحال و بختیاری به ویروس ایدز توضیح داد: روستای چنار محمودی شهرستان لردگان ۱۸۰۰نفر جمعیت دارد که متاسفانه به علت مشکلات و نبود رونق اقتصادی و فقر چیزی حدود ۲۴۰ نفر از اهالی روستا به اعتیاد روی آورده‌اند که از این تعداد نیز ۲۰ نفر معتاد تزریقی هستند.

او ادامه داد: ماجرا از این قرار بود که بهورز روستا به دلیل تدابیر درستی که از شرایط موجود داشته است، برخی از افراد را برای بیماری‌یابی به مرکز استان فرستاده و نتیجه آزمایش ها نشان دهنده ویروس HIV مثبت بود و حساسیت ایجاد کرد. 

4353608.jpg

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین از مردم خواسته شد تا برای انجام تست و بیماری‌یابی به مراکز درمانی مراجعه کنند که پس از بررسی‌ها مشخص شد، ۲۶ نفر از اهالی این روستا به ایدز مبتلا شده‌اند که در میان آن‌ها آزمایش یک نوزاد ۷ماهه نیز مثبت بود.

قربانی با بیان اینکه اعلام این خبر موجب نگرانی مردم روستا شد، تاکید کرد: شایعات پیش آمده مبنی بر اینکه با گرفتن خون، این ویروس منتقل شده را شدیدا تکذیب می‌کنیم.

او گفت: به صورت قاطع اعلام می‌کنم از طریق انجام آزمایش‌ها و تست قند خون این انتقال بیماری صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در انتشار اخبار درست، تصریح کرد: از مردم درخواست داریم برای تست و آزمایشات بیماری‌یابی به مراکز درمانی مراجعه کنند زیرا در حال حاضر تنها ۴۲ درصد از مردم تحت انجام تست بیماری‌یابی قرار گرفته‌اند و ۵۸ درصد آن‌ها به‌دلیل نگرانی‌های اجتماعی و یا ناراحتی‌های روحی و روانی هنوز تمایلی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند.  


بیشتر بدانید:

 تشکیل پرونده درباره سرنگ آلوده شهرستان لردگان | یک بهیار بازداشت شد + فیلم


قربانی با بیان اینکه بهورز روستا در خصوص پیدا کردن بیماری و شناسایی بیماران باید مورد تشویق قرار گیرد، گفت: باید به مردم آموزش درست داده شود زیرا درحال حاضر متاسفانه  این ضعف ما است که به جهت فرهنگ موجود در کشور یا حجب و حیایی که بین مردم وجود دارد این مسائل شفاف بیان نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در زمینه ارتباطات جنسی پر خطر باید از تمام ابزارهای رسانه ای و آموزشی استفاده کرد، افزود: این درحالی است که بر اساس گزارشات رسیده از روستای یاد شده از جمله دلایل مبتلایات به ایدز در مقیاس اندک از طریق مسائل جنسی صورت گرفته است و این نشان از برخی بی‌اخلاقی‌ها دارد.

او در پایان گفت: ما در خصوص آموزش و اطلاع‌رسانی بیماری‌های این چنینی نیازمند شکستن قبح موجود در جامعه هستیم چراکه امروز این حجب و حیای بیش اندازه باعث به وجود آمدن خسران بزرگی شده که جبران ناپذیر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 8614