تلاش فراوان روحانی در انجام تعهدات فقرزدایی

دوشنبه،۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴

گروه سیاسی -  پرویز فتاح رئیس کمیته امداد و وزیر نیرو در دولت احمدی نژاد  در سفر هیات دولت به  خراسان رضوی گفت: در کنار حرم رضوی اعلام می کنم روحانی به شعار رفع فقر خود عمل و در این راه تلاشهای فراوانی کرده است.

پرویز فتاح صبح امروز در جلسه شورای اداری، توسعه و نخبگان خراسان‌رضوی اظهار داشت: دنبال فرصتی بودم که این حرف دلم را بزنم، ممکن است خوشایند نباشد اما باید براساس اعتقادات خودمان حرف بزنیم.

به گزارش جماران وی در جلسه شورای اداری، توسعه و نخبگان خراسان‌رضوی اظهار داشت: دنبال فرصتی بودم که این حرف دلم را بزنم، ممکن است خوشایند نباشد اما باید براساس اعتقادات خودمان حرف بزنیم. آقای روحانی شعار رفع فقر را دادند، می‌خواهم منصفانه در کنار مضجع رضوی اعلام کنم که به این شعارشان عمل کردند.

وی افزود:‌ 4000 میلیارد تومان برای نخستین‌بار در بودجه آمد و دولت این تبصره را 100 درصدی عمل کردند و این بسیار مهم است. دریافتی مددجویان ما و سازمان بهزستی 3 تا 4.5 برابر شد و دعای آن‌ها برای دولت و نظام و مقام معظم رهبری بسیار موثر است، دولت و مجلس در یک هماهنگی در تبصره 16، 2100 میلیارد تومان وام اشتغال قرار دادند.

رئیس کمیته امداد بیان کرد: بانک‌ها 90 درصد این وام را پرداخت کردند، 102 هزار فقره وام پرداخت کردیم، البته در خراسان‌رضوی 7750 مورد پرداخت شده و 95 درصد پرداخت شده و عملکرد خراسان‌رضوی بهتر از متوسط کشوری بوده است، بودجه 95 ما 100درصد پرداخت شده است.

فتاح ادامه داد: هم سال 95 و هم سال 96، تا مرز 90 درصد به بالا بودجه ما را اعطا کردند و از این بابت تشکر می‌کنم، اما تبصره 14، 7 هزار میلیارد تومان شده و بالاترین رشد بودجه، در ردیف ماست که 75 درصد رشد داشته و منتظریم آئین نامه در دولت تائید شود تا اجرا کنیم و خواهش می‌کنم این مصوبه مختصر به کل مسئله هدفمندی گره نخورد زیرا فروردین قرار بود این را عمل کنیم.

وی عنوان کرد: 5 هزار واحد مسکن مهر را مصوبه دادیم که از مسکن مهر بلامتقاضی به ما بدهند، نتیجه این اقدامات این شده که 15 درصد جامعه تحت پوشش را کاهش دادیم و این‌ها صاحب شغل شده‌اند و تولید‌کننده شده‌اند و همین روال منطقی را دنبال کنیم.

فتاح بیان کرد: هفته گذشته نامه ما را در حاشیه دولت دستور دادید و منتهی به پیگیری آقای واعظی شد و روز گذشته این قطعی شده است، تصمیم بزرگی در دولت با عنایت مجلس برای افراد تحت پوشش از صندوق توسعه ملی گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 863