دادگاه محسن لرستانی به اتهام «افساد فی الارض» برگزار شد / ماجرای بازداشت محسن لرستانی چه بود؟

دوشنبه،۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
دادگاه محسن لرستانی به اتهام «افساد فی الارض» برگزار شد / ماجرای بازداشت محسن لرستانی چه بود؟

گروه اجتماعی - جلسه رسیدگی به پرونده محسن لرستانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

به گزارش پیام ایران ، سید کاظم حسینی وکیل مدافع محسن لرستانی چند روز پیش (۱۰ مهرماه) در باره پرونده موکلش گفت:  موکلم ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در منزل مادرش در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است.

وی افزود: پرونده موکلم با شکایت مدعی العموم و با صدور کیفرخواست به اتهام «افساد فی الارض» به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است.

حسینی تصریح کرد: موضوع اتهامی موکلم در رابطه با مسائل اخلاقی و خصوصی بود که در فضای مجازی منتشر کرده بود و او  شاکی خصوصی ندارد.

ماده 286 قانون مجازات اسلامی در رابطه با افساد فی الارض و مجازات آن مقرر داشته است:

«هرکس به‌طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌گردد.

تبصره- هرگاه دادگاه از مجموع ادله و شواهد قصد اخلال گسترده در نظم عمومی، ایجاد ناامنی، ایراد خسارت عمده و یا اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع و یا علم به مؤثر بودن اقدامات انجام شده را احراز نکند و جرم ارتکابی مشمول مجازات قانونی دیگری نباشد، با توجه به میزان نتایج زیانبار جرم، مرتکب به حبس تعزیری درجه پنج یا شش محکوم می‌شود.»

ماجرای بازداشت محسن لرستانی چه بود؟

حسینی با اشاره به اتهام محسن لرستانی گفت: موضوع اتهامی موکلم در رابطه با مسائل اخلاقی و خصوصی بود که در فضای مجازی منتشر شده بود و او شاکی خصوصی ندارد.

انتشار چت‌های خصوصی عامل بازداشت محسن لرستانی بود. نه رابطه فیزیکی!

پس از انتشار خبر دستگیری محسن لرستانی از سوی خبرگزاری‌ها، سید کاظم حسینی در گفتگو با یک رسانه فارسی زبان خارج نشین به شرح جزئیات ماجرا پرداخت و گفت: چت‌های خصوصی لرستانی دلیل دستگیری و صدور چنین کیفرخواستی بوده است. او همچنین تاکید کرد: هیچ اتفاق فیزیکی‌ای رخ نداده است.

حسینی در پاسخ به این سوال که منظورش از اتفاق فیزیکی چیست، گفت: منظورش رابطه فیزیکی است، ولی از توضیح بیش‌تر خودداری کرد.

او با اعلام این‌که هر کس در عالم خصوصی خودش چت‌های خصوصی دارد، در پاسخ به این‌که چطور این چت‌ها سر از جایی در آورده که باعث دستگیری لرستانی و صدور کیفرخواست با اتهامی سنگین برای او شده است، گفت: «شاید برخی افراد دسترسی پیدا کردند. به هر حال لرستانی ادمین هم داشته است و مرتب گوشی تلفنش در اختیار خودش نبوده است.»

حسینی همچنین با اشاره به اینکه در این پرونده چند نفر دیگر هم درگیر شده‌اند، گفت که در ارتباط با وضعیت پرونده آن‌ها نمی‌تواند اظهارنظر کند، اما گفت که این پرونده ناخواسته به پرونده دیگری وصل شده است.

انتهای پیام/

منبع: isna

کد خبر: 8680