نامه سوفیا لورن به شاعر سرشناس ایرانی

جمعه،۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
نامه سوفیا لورن به شاعر سرشناس ایرانی

گروه فرهنگ و هنر - احمد رضا احمدی ، نام آشنایی برای علاقمندان به فرهنگ و هنر است. او با هر مصاحبه و یا انتشار اثری در صدر اخبار رسانه ها قرار می گیرد. این بار اما او به دلیل دیگری به تیتر اغلب رسانه ها تبدیل شده است؛ عشق دوران جوانی به یکی از ستاره های بی بدیل سینمای غرب و بازخوردی که پس از نیم قرن از این موج مثبت گرفته است.

به گزارش پیام ایران ، او علاوه بر مجموعه اشعار و تالیف کتابهای متعدد، آثار زیادی در زمینه کودک و نوجوان بجای گذاشته است. سینما را دوست دارد و دوست صمیمی مسعود کیمیایی است. احمد رضا احمدی این روزها در آستانه 80 سالگی است اما هنوز خود را کودک می داند. شعری هم با این عنوان مضمون دارد: پسرکی به نام احمدرضا احمدی گم شده است. او چند روز پیش از ماجرایی سخن گفت که تا کنون مکتوم مانده بود؛ عشق احمدرضای جوان به سوفیا لورن هنرپیشه زیبای سینمای غرب در دهه های گذشته.

احمدرضا احمدی در گفت و گویی از علاقه و احترامی قدیمی نسبت به این بازیگر حرف زد  و او را یکی از اصلی‌ترین چهره‌هایی دانست که همیشه دوست داشته در جوانی با او دیدار داشته باشد. اما این دیدار چه در قالب حضوری و چه در قالب مکاتبه‌ای میسر نشد. به گفته احمدرضا، چندی پیش برخی شاعرانه هایش که برای سوفیا لورن نوشته شده، توسط بابک کریمی بازیگر ایرانی که در ایتالیا همبازی سوفیا لورن شده  به دست این ستاره ایتالیایی می‌رسد. بعد از چند وقت سوفیا برای احمدرضا نامه‌ای می‌نویسد که این نامه به‌تازگی به دست احمدرضا احمدی رسیده و باعث خوشحالی بسیار زیاد او شده است.

داستان مهری که احمدرضا احمدی شاعر ایرانی به سوفیا داشته باعث خوشحالی بسیار زیاد خانم بازیگر می‌شود و احمدرضا هم انعکاس این خوشحالی را در نامه چند خطی لورن این‌طور بیان می‌کند: نامه او کوتاه است و چند خط بیشتر نیست. اما چند خط پر معنا و پر از احساسات واقعی و دوست‌داشتنی. او در بخشی از این نامه‌ کوتاه نوشته‌ هرگز فکر نمی‌کرده کسی در خاورمیانه او را بشناسد و وقتی از طریق بازیگر ایرانی متوجه شده که نه تنها همه او را می‌شناسند بلکه یک شاعر سرشناس به او مهری دارد و شعرها برایش نوشته بسیار شگفت‌زده و خوشحال شده است.

 احمدرضا درباره سوفیا لورن می‌گوید من از جوانی واقعاً هنرهای سوفیا لورن را ستایش می‌کردم و شیفتگی و ارادتی نسبت به او داشتم و حتی به شوهرش کارلوپونتی حسادت می‌کردم و همیشه دوست داشتم او سفری به ایران داشته باشد تا احتمالاً بتوانم دیداری با او داشته باشم اما این اتفاق هرگز نیفتاد و به جای سوفیا لورن، الیزابت تیلور به ایران آمد. 

احمدرضا می‌گوید من و سپانلو در دوران جوانی سری پر شور و عشق داشتیم و ماجراهایی که شاید یک روز درباره آنها حرف زدم؛ اما به هر صورت نامه‌نویسی خانم سوفیا لورن برای من، واقعیت دارد و در زمان مناسب این نامه را منتشر خواهم کرد.

سوفیا لورن به ایتالیایی با نام اصلی سوفیا ویلانی شیکولونه زادهٔ ۲۰ سپتامبر ۱۹۳۴ در رم، بازیگر ایتالیایی برندهٔ جایزه اسکار و ستارهٔ سال‌های طلایی سینمای ایتالیا و هالیوود است. لورن را به عنوان مشهورترین بازیگر ایتالیایی می‌شناسند. وی علاوه بر برنده شدن جایزه اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان برای فیلم دو زن، یک جایزه گرمی، پنج جایزه گلدن گلوب، یک جایزه بفتا و یک جایزه لورل را نیز برنده شده‌است. از فیلم‌های معروف وی می‌توان به دو زن (۱۹۶۰)، دیروز، امروز، فردا، ازدواج به سبک ایتالیایی (۱۹۶۴) و یک روز بخصوص (۱۹۷۷) اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 8761