بهترین باریستاهای ایران شما را به خوردن یک فنجان قهوه دعوت می‌کنند

سه شنبه،۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷

گروه جامعه - همزمان با یکصد و دوازدهمین سال تاسیس کافه لُقانطه  loghanteقدیمی‌ترین کافه در ایران، چهارمین دوره مسابقات باریستا، دومین جشنواره و نمایشگاه ملی کافه مقصد گردشگری و نخستین مسابقه میکسولوژی مولکولی در باغ‌موزه قصر برگزار می‌شود.

به گزارش پیام ایران، حافظ صفایی دبیر اجرایی نخستین مسابقه میکسولوژی مولکولی ضمن دعوت از شهروندان برای حضور در این نمایشگاه و نوشیدن انواع قهوه و بازدید از کافه لقانطه گفت: این جشنواره با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری تهران و باغ‌موزه قصر و تعدادی از اسپانسرهای بزرگ این صنعت برگزار می‌شود.

این باریستای برتر کشور افزود: در این رویداد که از تاریخ 17 الی 21 اردیبهشت ماه از ساعت 14 تا 22 با حضور کافی‌شاپ‌ها، برندها و متخصصین این حوزه در باغ‌موزه تاریخی قصر برگزار می‌شود، بهترین قهوه ترک از نظر مصرف‌کنندگان، بهترین کافی‌شاپ، بهترین باریستا، بهترین عکس با موضوع قهوه و برگزیدگان مسابقات میکسولوژی انتخاب خواهند شد.

وی در گفت و گو با خبرنگار پیام ایران  در توضیح نخستین مسابقه میکسولوژی مولکولی در ایران گفت: دوره‌های آموزشی میکسولوژی مولکولی برای اولین بار در تیر ماه 96 پایه‌گذاری شد، هدف از برگزاری این دوره‌ها بالا بردن سطح استاندارد تهیه نوشیدنی‌ها است. ما در این دوره‌ها با تلفیق علم میکسولوژی و مولکولار گسترونومی و آگاهی از بیوشیمی میوه‌ها، مزاج و خواص آن‌ها علاوه بر خلق عطر، طعم و حس جدید در نوشیدنی و به سلامت میهمانان فکر می‌کنیم.

جایزه نفر اول دوره مسابقات میکسولوژی اعزام به فرانسه جهت گذراندن دوره‌های میکسولوژی و بازدید از کارخانه‌ی سیروپ سازی مــونــین است.

nmyshgh_lqnth_96.jpg

انتهای پیام/

کد خبر: 882