70 ایرانی، داوطلب سفر بی بازگشت به مریخ!

يکشنبه،۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
تعجب مدیر ناسا از تعداد ایرانی های داوطلب
70 ایرانی، داوطلب سفر بی بازگشت به مریخ!

گروه گردشگری- در بلندپروازی ایرانی‌ها شکی نیست، این را مستشرقان و گردشگران غربی که به ایران سفر کرده اند بارها در سفرنامه‌های خود نوشته اند.

به گزارش پیام ایران ، این بار اما پای سفری بی بازگشت در میان است. سفری جسورانه به سیاره سرخ با بلیتی یک طرفه! صرف نظر از این که این ایده بلندپروازانه تا چه حد عملی است، 70 ایرانی با داوطلب شدن در پروژه ماجراجویانه «مارس وان» شهامت و اشتیاق ایرانی در شکستن مرزهای رویا و واقعیت را به نمایش گذاشته اند.

«باس لنسدروپ»، مدیر ارشد و از موسسان طرح مارس وان (سفر یک طرفه به مریخ) از میزان استقبال ایرانیان از این ماموریت شگفت‌زده است.

وی در گفت‌و‌گو با ماهنامه «نجوم» می‌گوید: در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان که زبان انگلیسی در آنها جایگاه قدرتمندی ندارد، افراد زیادی از ایران با ما تماس گرفته‌اند و خواسته‌اند که در این پروژه داوطلب شوند و به مریخ بروند. دقیق‌تر بگویم از ایران بیش از 70 نفر پست الکترونیکی زده‌اند و آمادگی خود را برای رفتن به مریخ اعلام کرده‌اند. جالب اینجاست که بدانید ایتالیا فقط 45 داوطلب داشته است. تعداد داوطلبان آلمانی هم از ایرانی‌ها کمتر و 34 نفر بوده است.

ناسا، نام ۷۰۵ نفر از داوطلبانی را که وارد مرحله بعدی سفر بی‌بازگشت به مریخ شده اند اعلام کرد

ناسا و مسئولین پروژه مارس وان، نام ۷۰۵ نفر از داوطلبان سفر بی‌بازگشت به مریخ را اعلام کردند.

 

4892878_238.jpg

در میان اسامی اعلام شده، از بین 9 ایرانی که در مرحله قبل انتخاب شده بودند، نام هفت نفر مشاهده می‌شود.

اسامی هفت ایرانی حاضر در مرحله جدید آزمایشات تیم مارس وان، که در آن داوطلبان در گروه های 4 نفره باید شخصیت، دانش، انعطاف‌پذیری و هوش خود را در برخورد با چالش‌های این سفر متفاوت نشان دهند به شرح زیر است:

رامین سعیدآذر، صادق مدرسی، الهه نوری، سحر وقوعی، علی رسول‌زاده، زهره فتوره بنابی، سعید قندهاری .

mars-one-1.jpg

در این میان ماهنامه نجوم نیز با اعلام این مطلب، نوشت احتمالا می‌توان گفت حضور یک ایرانی در مرحله نهایی "مارس وان" وجود دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 8963