مولتی ویتامین‌ها شامل چه موادی هستند و چه خواصی دارند؟

سه شنبه،۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
مولتی ویتامین‌ها شامل چه موادی هستند و چه خواصی دارند؟

گروه سلامت و پزشکی - مولتی ویتامین‌ها مکمل‌هایی شامل انواع گوناگون ویتامین‌ و مواد معدنی هستند. این محصولات به شکل‌های گوناگونی مانند قرص، کپسول، آدامس یا پودر و مایع به بازار ارائه می‌شوند. با توجه به برچسب طریقه مصرف و دوز آن‌ها، معمولا باید دو بار در روز مصرف شوند.

مولتی ویتامین‌ها شامل چه موادی هستند؟ 

۱۳ ویتامین و حداقل ۱۶ ماده معدنی برای سلامتی بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از آن‌ها به واکنش‌های آنزیمی بدن کمک می‌کنند و به آن‌ها سرعت می‌بخشند. همچنین بدن به این مواد مغذی برای رشد و تنظیم فرایندهای بدن نیاز دارد. علاوه بر انواع گوناگون ویتامین‌ها و مواد معدنی، می‌تواند آمینو اسید و اسیدهای چرب مورد نیاز بدن را نیز تامین کنند. اما از آنجایی که این مواد توسط سازمان غذا و دارو تنظیم نمی‌شومد، ممکن است مقادیر کمتر یا بیشتری از آنچه که بر روی برچسب نوشته شده داشته باشند. 

مولتی ویتامین‌ها شامل چه موادی هستند و چه خواصی دارند؟

مولتی ویتامین و بیماری‌های قلبی

یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان بیماری‌های قلبی است. مطالعات بسیاری بر روی اثر آن‌ها بر روی بیماری‌های قلبی انجام شده و در برخی از موارد موثر و در برخی دیگر بدون تاثیر بوده است. در یک مطالعه که بر روی زنان انجام شد نشان داد، مصرف مولتی ویتامین به مدت حداقل سه سال می‌تواند تا ۳۵% خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. 

مولتی ویتامین و سرطان

در بعضی از مطالعات مصرف مولتی ویتامین در آقایان توانست تا ۳۱% خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد در صورتی که در برخی دیگر هیچ اثری نداشته و حتی افزایش خطر ابتلا نیز داشته! به همین دلیل نمی‌توان به طور قطع گفت چه تاثیر بر روی سرطان دارد. 

مولتی ویتامین‌ها شامل چه موادی هستند و چه خواصی دارند؟

مزایای دیگر مولتی ویتامین‌ها

با توجه به تحقیقات انجام شده، گفته می‌شود می‌تواند حافظه را بهبود و احساس خوبی به فرد بدهد. به دلیل آنتی اکسیدان‌های موجود در آن می‌تواند سرعت فرآیند پیرچشمی و کم بینا شدن آن را کاهش دهد و از بعضی از بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید جلوگیری کند. 

انتهای پیام/

منبع: healthline

کد خبر: 8983