"انتها ملکه رنج ها"، کتابی از یک زن روستایی کرد ایرانی در نمایشگاه کتاب

پنج شنبه،۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

گروه فرهنگ و هنر - انتها ملکه رنج ها، نام عنوان کتابی از یک زن روستایی کرد ایرانی است که با فروش کتابش به تنهایی در نمایشگاه تهران سعی در روایت زندگی هایی مشابه خویش دارد که معلولیت و بی سوادی در دنیای کودکان رخنه کرده بود اما با این همه باز هم اراده های قوی می تواند نویددهنده طلوع امید باشد.
در هیاهو و ازدحام جمعیتی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انتهای شبستان مصلی، زنی تنها از اهالی روستای شاهینی کردستان کتاب خاطراتش را بر روی یک چارپایه مقوایی به فروش می رساند.

خانم "انتها قبادی" سرگذشت زندگی پر فراز و نشیبش را با عنوان "انتها ملکه تنها" به روی صفحات کاغذ آورده تا راوی درد و رنج های زنان ایل و منطقه خویش باشد که نه تنها حقی برای درس خواندن نداشتند، بلکه طبیبی حاذق نیز در روستاهایشان نبود تا دچار بیماری های صعب العلاج نشوند.

وی اظهار داشت: من از یکی از روستاهای شهرستان کامیاران به این نمایشگاه آمده ام تا راوی درد و رنج های هم نسلانم باشم که به سبب بی مسوولیتی والدینشان در جهل و بی سوادی ماندن و برخی نیز مثل من معلول شدند.
قبادی گفت: به خاطر یک سرماخوردگی ساده و بی توجهی اطرافیان، بیماریم حادتر شد و در نهایت معلول شدم اما هیچگاه دست از سعی و تلاش بر نداشتم.
وی افزود: طی این سال ها با معلولیت خویش جنگیدم و با اهتمام ویژه به علم آموزی در کلاس های نهضت سواد آموزش ثبت نام کردم تا به دانشگاه رفتم و هم اکنون دانشجوی رشته جامعه شناسی هستم.
وی در مورد دلایل حضورش به تنهایی در نمایشگاه تهران و فروش کتاب خاطراتش یادآور شد: شاید سرنوشت من بتواند عبرتی برای دیگران شود تا دیگر هیچگاه شاهد محرومیت کودکان از تحصیل به خاطر کمک به درآمد والدینشان نباشیم.
قبادی تصریح می کند: ناشر کتابم یک معلم است و نمی توانست به تهران بیاید بر همین اساس خودم برای فروش کتاب هایم پیشقدم شدم تا علاوه بر موارد ذکر شده بتوانم با فروش این خاطراتم نمی خواهم سربار دولت، بهزیستی و یا غیره باشم.
وی تاکید کرد: اگر فروش خوبی داشته باشم برای بهبودی هر چه بیشتر معلولیتم نیز تلاش خواهم کرد.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار نه به کتاب نخواندن از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

منبع: ایران آنلاین

کد خبر: 925