استاندار خراسان‌جنوبی: ۴۸۵ روستای خراسان‌جنوبی آبی برای آشامیدن ندارند

پنج شنبه،۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰

گروه استانها- استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در وضعیت فعلی و به علت خشکسالی و فقدان منابع آبی بیش از ۴۸۵ روستای استان حداقل آب برای آشامیدن ندارند و با تانکر آبرسانی می‌شود.

محمد مهدی مروج‌الشریعه  در نشست اعضای کمیسیون منابع طبیعی و آبخیزداری مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در برنامه‌های وزارتی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی بر اساس برنامه‌های نظارتی خود بازدیدهای میدانی از مناطق مختلف کشور انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه با بازدیدهای کمیسیون‌ها دو فرصت ایجاد می‌شود، گفت: ابتدا این فرصت برای مسؤولان است که می‌توانند مشکلات، پتانسیل‌ها و راهکارها را به کمیسیون بخش‌های مختلف در یک فضای صمیمی بیان کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی افزود: همچنین یک فرصت دیگر این است که اعضای کمیسیون و نمایندگان مجلس از نزدیک با مردم روبرو می‌شود و مشکلات و مسائل را از نزدیک لمس می‌کنند.

مروج‌الشریعه تصریح کرد: خراسان‌جنوبی به لحاظ اقلیمی وضعیت خاصی دارد و سال گذشته بدترین سال از لحاظ بارندگی در شرق کشور بوده است.

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی و به علت خشکسالی و فقدان منابع آبی بیش از 485 روستای استان حداقل آب برای آشامیدن ندارند و با تانکر آبرسانی می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بسیاری از روستاها یک قطره آب برای آشامیدن ندارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم خدمت شایسته‌ای به مردم شریف و ولایتمدار استان که با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند، ارائه شود.

انتهای پیام/

منبع:فارس

کد خبر: 931