انتقال آنفلوانزا در ۳۰ دقیقه با دست‌های آلوده

شنبه،۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
انتقال آنفلوانزا در ۳۰ دقیقه با دست‌های آلوده

گروه سلامت- رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: ویروس آنفلوانزا به شدت مسری است و حداقل در ۳۰ دقیقه از طریق دست‌های آلوده منتقل می‌شود.

به گزارش  پیام ایران ،  حسین عرفانی، صبح شنبه در برنامه تلویزیونی شبکه خبر به تشریح وضعیت بیماری آنفلوآنزا در کشور پرداخت و افزود: تب بالای ۳۸ درجه به همراه سرفه ، سر درد و بدن درد شدید، از علائم ابتلا به آنفلوانزا است. 

وی با عنوان این مطلب که تشخیص دقیق آنفلوانزا فقط با آزمایش ترشحات گلو امکان‌پذیر است، گفت: هیچ متخصصی نمی‌تواند سرماخوردگی و آنفلوانزای خفیف را تشخیص دهد و باید از طریق آزمایش ترشحات گلو صورت بگیرد. بر اساس برنامه مراقبت سازمان جهانی بهداشت، نیازی نیست که همه موارد آنفلوانزا تشخیص داده شود و از طریق «پایگاه دیده ور»، نمونه‌هایی مورد آزمایش قرار می‌گیرد. 

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که ویروس آنفلوانزا شدیدا مسری است، گفت: پایه اصلی کنترل این بیماری، شستشوی دست‌ها است. گفته می‌شود که حداقل ظرف ۳۰ دقیقه این ویروس از طریق دست‌های آلوده می‌تواند به فرد دیگری منتقل شود.


بیشتر بدانید:

تفاوت آنفلوآنزا با سرماخوردگی، روش پیشگیری با منابع زینک

چه کسانی نباید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟


عرفانی افزود: آنفلوانزا در تمام طول سال اتفاق میافتد، اما در فصول سرد سال شرایط انتقال ویروس بیشتر فراهم می‌شود که با رعایت بهداشت فردی و عمومی، می‌توان از انتقال این بیماری جلوگیری کرد. اگر ما رفتارهای تنفسی خودمان را در جامعه کنترل کنیم، شیوع آنفلوانزا در کشور اتفاق نمی‌افتد.

انتهای پیام/

کد خبر: 9322