کاهش ۳۰ درصدی مراجعه به مراکز درمانی در پی گرانی های اخیر

دوشنبه،۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کاهش ۳۰ درصدی مراجعه به مراکز درمانی در پی گرانی های اخیر

گروه سلامت - افزایش نرخ تورم و گرانی‌ها در یک سال اخیر موجب افزایش نرخ خدمات گوناگون از جمله خدمات درمانی شده است. موضوعی که کاهش مراجعه شهروندان به مراکز درمانی را در پی داشته است.

به گزارش  پیام ایران ،  معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور در این رابطه گفت: آمار مراجعان به نظام خدمات درمانی کشور نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

کوروش فرزین گفت: نرخ خدمات طوری شده که فاصله هزینه درمان با سطح درآمد خانوارها چشمگیر است. مردم دیگر برای مشکلات عادی خود به پزشک مراجعه نمی‌کنند. نه به این خاطر که پوشش بیمه‌ای وجود ندارد. بلکه برای این که همه چیز گران‌تر شده است.

4373242.jpg

وی افزود: اگر قبلا کسی با ۷۰۰ هزار تومان امور خود را در ماه می‌گذراند، امروز باید آن را فقط صرف خورد و خوراک خود کند. حتی بعضی افراد دیگر پوشاک خود را هم نمی‌توانند تامین کنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور گفت: سازمان‌های متولی به سازمان بیمه سلامت تکلیف کرده‌اند تا سرانه بیمه رایگان را برای افرادی که به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند، حذف کند اما عدم مراجعه مردم به بخش خصوصی ربطی به این تصمیم ندارد. مساله این است که به دنبال گرانی‌ها مردم کمتر به پزشک مراجعه خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 9515