با خوردن این مواد زیباتر به نظر برسید

سه شنبه،۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

گروه سلامت> احمد عباسی- بخش مهمی از زیبایی افراد به داشتن پوست صاف و موی درخشان آنها مربوط می شود. به عبارت دیگر داشتن پوست و موی زیبا باعث زیباتر شدنتان می شود. اما داشتن پوست و موی خوب از داشتن یک سبک زندگی سالم ناشی میشود و باید آن را در آشپزخانه و نه در لوازم آرایشی جستجو کرد. در ادامه به معرفی مواد غذایی ای می پردازیم که با گنجاندن آنها در رژیم غذایی روزانه خود به مرور شاهد بهترشدن چهره و پوستتان خواهید شد.

شکلات تلخ

dark-chocolate-chunks-765x510.jpg

برخلاف باور عموم که شکلات باعث ایجاد جوش می شود و پوست را خراب می کند، تحقیقات نشان داده اند که این ماده غذایی از پوست در برابر آسیب امواج ماورابنفش خورشید محافظت می کند. شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از پیری پوست جلوگیری می کنند و با رادیکال های آزاد می جنگند.

گردو

mgz-grdw-l-walnut-brain.jpg

این ماده غذایی حاوی امگا۳ و ویتامین ای است که هر دو باعث سلامت و صافی پوست می شوند. گردو همین طور از مو در مقابل آسیب نور خورشید محافظت می کند و باعث می شود موهایتان درخشان تر به نظر برسد. بد نیست روزی یک مشت گردو را به رژیم غذایی روزانه تان اضافه کنید تا پوست و موی بهتری داشته باشید.

اسفناج

17545.jpg

این گیاه حاوی مقادیر زیادی از ویتامین و آنتی اکسیدان است از جمله: ویتامین ث، ویتامین ای وبتاکاروتن. همه این مواد عناصر ضد پیری هستند که از ایجاد چین و چروک درپوست جلوگیری می کنند. این سبزی را می توانید به سالاد یا ماست مورد مصرف روزانه خود استفاده کنید تا از خواص آن بهره مند شوید.

تخم شربتی

این دانه های کوچک و به ظاهر کم ارزش مملو از فیبر، پروتئین و امگا۳ هستند. این دانه تا ۱۲ برابر وزن خود آب جذب می کند وهمین باعث می شود که پس از خوردن آن برای مدت بیشتری احساس سیری کنید. بنابراین خوردن تخم شربتی نه فقط برای زیباتر شدنتان بلکه برای کاهش وزن هم گزینه مناسبی به شمار می شود.

بادام

این ماده سرشار از ویتامین ای است که مهم ترین ویتامین برای حفظ سلامت پوست به شمار می رود. علاوه براین، بادام فیبرو پروتئین بالایی هم دارد و سلنیوم موجود در آن باعث درخشان شدن پوست می شود. پس اگر به ظاهرتان اهمیت می دهید بادام خام را هم در کنار گردو به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

عدس

recipe_of_dal-makhani_0.jpg

این ماده منبع غنی پروتئین و آهن به شمار می رود که در حفظ سلامت پوست و مو نقش مهمی ایفا می کند.

تخم کتان

این دانه منبع غنی امگا۳ در رژیم غذایی گیاه خواران را تشکیل می دهد. تحقیقات نشان داده که امگا۳ از ایجاد آکنه و اگزما در پوست جلوگیری می کند و دربهبود جای جوش ها موثر است. از آنجا که تخم کتان پوسته بسیار سختی دارد و جویدن آن کمی دشوار است می توانید آن را به صورت آسیاب شده روی سالاد یا غذا مصرف کنید.

آواکادو

avakado.jpg

این گیاه داروی بی نظیری برای پوست است. به همین دلیل است که در بیشتر محصولات زیبایی پوست و مو از این گیاه استفاده می شود. آواکادو حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ، فیبر، پتاسیم، منیزیوم و فولیت است. بد نیست بدانید که پتاسیم این گیاه از یک موز متوسط بیشتر است. بهتر است میوه درون آن را به صورت خرد شده روی سالاد خود مصرف کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 97