وکیل سحر تبر: موکلم سابقه بستری در بیمارستان روانی دارد

يکشنبه،۰۸ دي ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
انتظار داریم قرار فک بازداشت او صادر شود
وکیل سحر تبر: موکلم سابقه بستری در بیمارستان روانی دارد/

گروه اجتماعی - وکیل فاطمه خویشوند (سحر تبر) گفت: پرونده موکلم از سوی دادسرای ارشاد به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شده درحالی که دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان باید به این پرونده رسیدگی کند.

به گزارش پیام ایران ،سعید دهقان وکیل فاطمه خویشوند (سحر تبر)  گفت: پرونده موکلم از سوی دادسرای ارشاد به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شده است.

وی افزود: موکل بنده متولد سال ۸۰ است و در تاریخ دستگیری یعنی در اوایل مهرماه امسال بالای ۱۸ سال بوده اما از آنجا که در زمان تشکیل پرونده و در زمان وقوع، وی هنوز به سن قانونی رشد نرسیده بود در نتیجه کودک محسوب می‌شود. 

دهقان گفت: بنابراین بر فرض وقوع جرم و تشکیل پرونده قضایی، این اقدام برای کودکان و نوجوانان در این سن به طور یقین در صلاحیت دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان است. 

این وکیل دادگستری گفت: تمام اسناد و مدارک روانپزشکی موجود در مورد موکلم نشان می‌دهد که حتی سال‌ها قبل از رسیدن به سن قانونی رشد، وی به افسردگی و برخی اختلالات روانی مبتلا بوده و حتی در سال ۹۴ در بیمارستان الغدیر بستری شده است و حتی زمانی هم در بیمارستان فوق‌تخصصی روانپزشکی ۵۰۵ نزاجا و بیمارستان روانپزشکی میمنت بستری بوده است.

وکیل سحر تبر گفت: با توجه به این شرایط بیماری جای موکلم در زندان نیست. 

وی گفت: تمام تأییدیه‌های پزشکی قانونی در پرونده موکلم وجود دارد و از دادسرا انتظار داریم نسبت به فک قرار بازداشت موکلم به دلیل داشتن بیماری روانی و همچنین فاقد سن قانونی اقدام کند. 

13 مهرماه، فاطمه خ. مشهور به سحر تبر که بواسطه عمل‌های متعدد زیبایی و گریم‌هایهنجارشکن، اقدام به جذب فالوور در حساب اینستاگرام خود می‌کرد، پس از ارسال پیامهای متعدد مردمی به سامانه دادسرای ارشاد و درخواست پیگیری، به دستور دادسرای ارشاد تهران بازداشت شده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 9725