تحریم نفتی ایران

تحریم نفتی ایران
مقام معظم رهبری: جمهوری اسلامی هرگاه اراده کند، نفت صادر خواهد کرد
گروه سیاسی - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران اعلام کردند که دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز هفته...
موافقت موقت آمریکا با معافیت هشت کشور از تحریم‌های نفتی ایران
گروه سیاسی - بلومبرگ با استناد به گفته یکی از مقامات آمریکایی خبر داد: دولت آمریکا موافقت کرده که به هشت کشور از جمله متحدان نزدیک خود مانند کره جنوبی و ژاپن و همین طور هند اجازه دهد که پس از اعمال...
گروه اقتصادی - «الکساندر نواک»، وزیر انرژی روسیه در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، ابراز داشت که مسکو به تجرات نفت خام با ایران ادامه خواهد داد. آمریکا از روز یکشنبه تحریم‌های نفتی خود...
پاسخ "نه" چین به امریکا برای توقف واردات نفت ایران
گروه بین الملل - فارس: وبگاه «بلومبرگ» گزارش داد که دولت چین درخواست ایالات متحده برای توقف واردات نفت از ایران را رد کرد. دو مقام آمریکایی مطلع به موضوع (که خواستند نامشان فاش نشود) گفتند که واشنگتن...

موافقت موقت آمریکا با معافیت هشت کشور از تحریم‌های نفتی ایران

گروه سیاسی - بلومبرگ با استناد به گفته یکی از مقامات آمریکایی خبر داد: دولت آمریکا موافقت کرده که به هشت کشور از جمله متحدان نزدیک خود مانند کره جنوبی و ژاپن و همین طور هند اجازه دهد که پس از اعمال دور دوم تحریم‌ها بر ایران در هفته آینده، به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

بزرگ‌ترین مشتریان نفتی ایران که همگی در آسیا هستند به دنبال معافیت از تحریم‌ها بودند تا به آن‌ها اجازه دهند مقداری از نفت ایران را خریداری کنند.

روسیه: به ایران در تحریم نفتی کمک می‌کنیم

گروه اقتصادی - «الکساندر نواک»، وزیر انرژی روسیه در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، ابراز داشت که مسکو به تجرات نفت خام با ایران ادامه خواهد داد.

آمریکا از روز یکشنبه تحریم‌های نفتی خود علیه ایران را بازاعمال می‌کند، تصمیمی که با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای وین در اردیبهشت سابق گرفته شد.

به گفته نواک، «ما باور داریم که باید به همراه شرکایمان دنبال مکانیسمی باشیم که به همکاری با ایران ادامه دهیم.»

وی تاکید کرده که پس از تحریم‌های نفتی نیز تجارت با ایران ادامه خواهد یافت.

پاسخ "نه" چین به آمریکا برای توقف واردات نفت ایران

گروه بین الملل - فارس: وبگاه «بلومبرگ» گزارش داد که دولت چین درخواست ایالات متحده برای توقف واردات نفت از ایران را رد کرد.

دو مقام آمریکایی مطلع به موضوع (که خواستند نامشان فاش نشود) گفتند که واشنگتن نتوانست در مذاکرات با چین، آنها را برای قطع واردات نفت از ایران ترغیب کند.

این دو مقام عضو تیم مذاکره‌کننده آمریکا، مخالفت چین با درخواست این کشور را «ضربه‌ای به اقدامات دولت ترامپ جهت منزوی کردن ایران بعد از خروج از توافق هسته‌ای» توصیف کرده و گفتند پکن اما قبول کرد که خرید نفت از ایران را افزایش ندهد.

اشتراک در RSS - تحریم نفتی ایران