توافق اتمی

توافق اتمی
گروه بین الملل-  شبکه تلویزیونی سی ان ان در بازتاب گام جدید ایران در ارتباط با کاهش تعهدات برجامی گزارش داد: پیام مهمی که از این نشست از سوی تهران دریافت می شود، باز بودن مسیر دیپلماسی است. به گزارش...
ترامپ: ایران به زودی خواستار امضای توافق جدیدی می‌شود
گروه بین الملل- رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مدعی شد در سایه افزایش فشارها، ایران به زودی باز خواهد گشت و خواستار امضای توافق جدیدی می‌شود. به گزارش پیام ایران"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در...
جان کری: برجام، قوی‌ترین توافق روی زمین است
گروه بین الملل- جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا در یک مصاحبه جدید، باز هم مواضع دونالد ترامپ به ویژه در زمینه توافق هسته‌ای ایران را به باد انتقاد گرفت. او به شبکه «ام اس ان بی سی» گفت: «امروزه توافق...
نیکی هیلی: باید ایران را از سوریه بیرون برانیم
گروه بین الملل- نماینده امریکا در سازمان ملل در تازه ترین سخنرانی اش بار دیگر ادعاها علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد که ایران، در ایجاد سپر انسانی در بسیاری از نقاط خاورمیانه نقش دارد. مقام...
 رضا نصری : از صحبت های ظریف «بل»نگیرید
گروه سیاسی-  رضا نصری در یادداشتی نوشت:  آقای ظریف در گفت‌وگو با سی.ان.ان گفته است تصور می‌کرده آمریکا یاد گرفته باشد که در مورد ایران - اگر چه تحریم‌ ممکن است باعث فشار اقتصادی شود - اما نتیجه سیاسی...
ترامپ: اگر روحانی بخواهد دیدار می‌کنیم
گروه سیاسی- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز به رد درخواست مذاکره با مقامات ایرانی از سوی تهران واکنش نشان داد. ترامپ در این زمینه گفت: «برای من مهم نیست که آیا آنها با من...
وزیر نفت: توتال فرانسه رسما ایران را ترک کرد
گروه سیاسی- بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت  گفت که شرکت نفتی توتال فرانسه که امضا کننده بزرگترین قرارداد خارجی با ایران پس از توافق هسته ای (برجام) بود، رسما میدان گازی پارس جنوبی را ترک کرده است. آقای...
چامسکی: دولت ترامپ فقط به حمله به ایران می‌اندیشد
گروه بین الملل- «نوام چامسکی» نظریه‌پرداز و اندیشمند مطرح آمریکایی در گفت‌وگو با اندیشکده «شاهد» در امور حقوق و توسعه فلسطینیان، با اشاره به اینکه دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» هیچ راهکاری برای...
خیز ترامپ برای قطع دسترسی ایران به سوئیفت
گروه بین الملل- یک مقام ارشد کاخ سفید از قصد دولت آمریکا برای قطع دسترسی ایران به «سامانه جهانی پیام‌رسان بین‌بانکی» (سوئیفت) خبر داده است. با آنکه ایده قطع دسترسی ایران به این سامانه پیام‌رسان ممکن...
بولتون: تحریم‌ها باعث بروز اغتشاش در ایران شده
گروه سیاسی- جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه سی ان ان درباره اجرای دوباره تحریمهای علیه ایران توسط دونالد ترامپ گفت: تحریمهای یکجانبه واشنگتن در حال حاضر تاثیر عمده‌ای گذاشته است...
فرمانده سپاه: ایران با امریکا مذاکره نمی کند
گروه سیاسی- سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با انتشار نامه‌ای به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ملاقات با مقامات ایرانی، واکنش نشان داد. به...
تاکید دوباره ترامپ: ایرانی ها به زودی با ما گفتگو می کنند
گروه سیاسی- رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز بار دیگر مدعی شد مقام‌های ایران به زودی با دولت او وارد گفت‌وگو خواهند شد. او که در جمع هوادارانش در شهر «تامپا» در ایالت «فلوریدا» سخنرانی می‌کرد گفت: «من...

سی ان ان: پیام مهمی از تهران مخابره شد

غنی سازی مجدد ایران

ترامپ: ایران به زودی خواستار امضای توافق جدیدی می‌شود

ترامپ: ایران به زودی خواستار امضای توافق جدیدی می‌شود

گروه بین الملل- رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مدعی شد در سایه افزایش فشارها، ایران به زودی باز خواهد گشت و خواستار امضای توافق جدیدی می‌شود.

به گزارش پیام ایران"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مدعی شد اگر وی هم اکنون رئیس جمهور نبوده، آمریکا هم اکنون در حال جنگ با کره شمالی بوده است.

رئیس جمهور آمریکا با ادعای این موضوع که اوباما در آستانه جنگ با کره شمالی بوده، گفت که توافقی را با کره شمالی بدست خواهد آورد اما از گفتن جدول زمانی برای دستیابی به این توافق خودداری کرد.

جان کری: برجام، قوی‌ترین توافق روی زمین است

جان کری: برجام، قوی‌ترین توافق روی زمین است

گروه بین الملل- جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا در یک مصاحبه جدید، باز هم مواضع دونالد ترامپ به ویژه در زمینه توافق هسته‌ای ایران را به باد انتقاد گرفت.

او به شبکه «ام اس ان بی سی» گفت: «امروزه توافق هسته‌ای ایران، قویترین توافق هسته‌ای در سیاره زمین است. دونالد ترامپ طبق معمول دونالد ترامپ اصلا نمی‌داند که درباره چه چیزی حرف می‌زند وقتی که او این توافق را محکوم می‌کند و آن را بدترین توافق می‌خواند.

نیکی هیلی: باید ایران را از سوریه بیرون برانیم

نیکی هیلی: باید ایران را از سوریه بیرون برانیم

گروه بین الملل- نماینده امریکا در سازمان ملل در تازه ترین سخنرانی اش بار دیگر ادعاها علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد که ایران، در ایجاد سپر انسانی در بسیاری از نقاط خاورمیانه نقش دارد.

مقام آمریکایی پس از بیان این ادعاها گفت: «هر کسی که با ایران کار می‌کند، به همان اندازه مقصر است.»

هیلی درباره توافق هسته‌ای برجام گفت: «من هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم که توافق هسته‌ای ایران می‌تواند اصلاح شود؛ ما میلیاردها دلار به این کشور پول می‌دهیم و آنها آزمایش‌های موشکی، فروش اسلحه را متوقف نمی‌کنند و به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهند.»

از صحبت های ظریف «بل»نگیرید

 رضا نصری : از صحبت های ظریف «بل»نگیرید

گروه سیاسی-  رضا نصری در یادداشتی نوشت:  آقای ظریف در گفت‌وگو با سی.ان.ان گفته است تصور می‌کرده آمریکا یاد گرفته باشد که در مورد ایران - اگر چه تحریم‌ ممکن است باعث فشار اقتصادی شود - اما نتیجه سیاسی مورد دلخواه آمریکا را در پی نخواهد داشت. 

 اوبا توجه به این زمینه‌سازی قبلی که آمریکا «معتاد به تحریم» است - به طعنه اضافه کرده که در این مورد مشخص «اشتباه» می‌کردم. 

 یعنی وزیر امور خارجه ایران به مخاطبان آمریکایی تاکید کرده که اعتیاد کشورشان به تحریم چنان جدی و عمیق است که اجازه نمی‌دهد این کشور از تجربیات گذشته‌اش درس‌ بگیرد و متعاقباً تصمیمات عاقلانه اتخاذ نماید. 

ترامپ: اگر روحانی بخواهد دیدار می‌کنیم

ترامپ: اگر روحانی بخواهد دیدار می‌کنیم

گروه سیاسی- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز به رد درخواست مذاکره با مقامات ایرانی از سوی تهران واکنش نشان داد.

ترامپ در این زمینه گفت: «برای من مهم نیست که آیا آنها با من دیدار می کنند یا نه». وی در در ادامه گفته اگر روحانی بخواهد دیدار می کنیم وگرنه دربند آن نیستم.

ترامپ اخیرا در یک نشست خبری در کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری گفته بود که آماده است بدون هیچ پیش شرطی با رئیس جمهوری ایران دیدار و گفتگو کند.

با این حال مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور بلافاصله شروط قبلی ۱۲ گانه خود را برای مذاکره با ایران تکرار کرد.

وزیر نفت: توتال فرانسه رسما ایران را ترک کرد

وزیر نفت: توتال فرانسه رسما ایران را ترک کرد

گروه سیاسی- بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت  گفت که شرکت نفتی توتال فرانسه که امضا کننده بزرگترین قرارداد خارجی با ایران پس از توافق هسته ای (برجام) بود، رسما میدان گازی پارس جنوبی را ترک کرده است.

آقای زنگنه امروز بیست و نهم مرداد (۲۰ اوت) در پاسخ به سئوال شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی حاضر شده بود. او گفته در حال حاضر فرآیند جایگزینی شرکت دیگری به جای توتال در حال انجام است.

چامسکی: دولت ترامپ فقط به حمله به ایران می‌اندیشد

چامسکی: دولت ترامپ فقط به حمله به ایران می‌اندیشد

گروه بین الملل- «نوام چامسکی» نظریه‌پرداز و اندیشمند مطرح آمریکایی در گفت‌وگو با اندیشکده «شاهد» در امور حقوق و توسعه فلسطینیان، با اشاره به اینکه دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» هیچ راهکاری برای تاسیس دولت مستقل فلسطین ندارد، گفت: «دولت ترامپ فقط به حمله به ایران می‌اندیشد».

خیز ترامپ برای قطع دسترسی ایران به سوئیفت

خیز ترامپ برای قطع دسترسی ایران به سوئیفت

گروه بین الملل- یک مقام ارشد کاخ سفید از قصد دولت آمریکا برای قطع دسترسی ایران به «سامانه جهانی پیام‌رسان بین‌بانکی» (سوئیفت) خبر داده است.

با آنکه ایده قطع دسترسی ایران به این سامانه پیام‌رسان ممکن است موضوع تازه‌ای نباشد، اما آکسیوس بر اساس تحلیل سخنان مقام ارشد آمریکایی آن را عرصه‌ای دیگر برای جدال میان دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» و کشورهای اروپایی دانسته است.

بولتون: تحریم‌ها باعث بروز اغتشاش در ایران شده است

بولتون: تحریم‌ها باعث بروز اغتشاش در ایران شده

گروه سیاسی- جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه سی ان ان درباره اجرای دوباره تحریمهای علیه ایران توسط دونالد ترامپ گفت: تحریمهای یکجانبه واشنگتن در حال حاضر تاثیر عمده‌ای گذاشته است. تا به امروز ما شاهد تداوم اعتراضات بوده‌ایم، اغتشاشات در شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ و سراسر ایران به موازات بدتر شدن اوضاع اقتصادی ادامه داشته است. بنابراین من فکر می‌کنم بازگرداندن تحریمها همین الان تاثیر زیادی داشته است.

اشتراک در RSS - توافق اتمی