آمار کشته‌های حادثه کرمان به ۷۰ نفر رسید؟

دوشنبه،۲۳ دي ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
آمار کشته‌های حادثه کرمان به ۷۰ نفر رسید؟

گروه اجتماعی>استان ها - درحالی‌که آخرین آمار کشته‌شده‌های مراسم تشییع سپهبد شهید قاسم سلیمانی هفته پیش از سوی وزیر بهداشت ۵۹ نفر اعلام و پرونده این موضوع ظاهرا بسته شد، امروز معاون وزیر در لابلای سخنانش اشاره کرد که تعداد قربانیان این حادثه ۷۰ نفر است.

به گزارش  پیام ایران ، در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در شهر کرمان (زادگاهش) که چهارشنبه هفته پیش (۱۷ دی) برگزار شد، تعداد زیادی از مردمِ شرکت‌کننده در مراسم به دلیل ازدحام و فشار جمعیت زیر دست و پا ماندند. در این میان تعدادی از آنها جان باختند و عده‌ای نیز مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

هر ساعت که از وقوع حادثه و انتقال مردم آسیب‌دیده به بیمارستان می‌گذشت، بر آمار جانباختگان و مصدومان نیز افزوده می‌شد. تا این که سعید نمکی، وزیر بهداشت روز ۱۸ دی اعلام کرد که آمار نهایی کشته‌شده‌ها ۵۹ نفر و آمار مصدومان ۲۱۳ نفر است. این خبر را رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم در مصاحبه با رسانه‌ها تایید کرد. نمکی این را هم گفت که «دو سه نفر هم در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند که حالشان خوب نیست و امیدواریم شفا پیدا کنند.»

به گزارش پیام ایران، حالا با گذشت تقریبا یک هفته از اعلام آمار نهایی وزیر بهداشت، معاون وی امروز در حالی که درباره نیاز خانواده‌های قربانیان پرواز شماره ۷۲۵ هواپیمای اوکراینی به سوگواری برای عزیزانشان و لزوم دلجویی مسئولان کشور از خانواده‌ها گفت‌وگو می‌کرد، در خلال صحبتش به این موضوع اشاره کرد که در حادثه کرمان ۷۰ نفر کشته شده‌اند.

علیرضا رئیسی گفت: «جان باختن ۷۰ نفر در کرمان و ۱۵۰ ایرانی در سقوط هواپیمای اوکراین، قلب همه را آزرده و باید اجازه بدهیم که خانواده قربانیان سوگواری کنند و جامعه ایران میزبان مراسم آنان باشند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 10018