هجوم تمساح‌ها به مناطق سیل‌زده بلوچستان صحت ندارد

سه شنبه،۲۴ دي ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
هجوم تمساح‌ها به مناطق سیل‌زده بلوچستان صحت ندارد

گروه اجتماعی>استان ها - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: اخبار کذب و رعب‌آور مبنی بر یورش ۳۰۰ سر تمساح به مناطق سیل‌زده جنوب استان صحت ندارد.

به گزارش  پیام ایران  به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار داشت: در پی انتشار اخبار کذب و رعب‌آور مبنی بر یورش 300 سر تمساح به مناطق سیل‌زده، به اطلاع مردم فهیم و صبور بلوچستان می‌رساند که تاکنون هیچ گونه موردی مبنی بر رویت و یا حمله تمساح به روستاییان و سیل‌زدگان مشاهده و گزارش نشده و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از آرشیو است و اطلاعیه شماره یک این اداره کل صرفا به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی صادر شده است.

وی گفت: از این‌رو به اطلاع می‌رساند یگان حفاظت این اداره کل در سراسر استان در حالت آماده باش بوده و جهت اطلاع‌رسانی و پایش در مناطق حضور فعال دارند و جای هیچ گونه نگرانی نبوده و فقط هوشیاری و مراقبت‌های بیشتری را از مردم مناطق سیل‌زده بلوچستان انتظار داریم تا انشاءالله سربلند و با حداقل خطرات و تلفات از این بحران پیش آمده گذر کنیم.

در اطلاعیه شماره یک این اداره کل آمده بود: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیلاب به‌وجود آمده در جنوب این استان احتمال خروج تمساح‌ پوزه کوتاه (گاندو) از برکه‌ها وجود دارد که مردم باید به شدت مراقب حمله آنها باشند. 

به گزارش پیام ایران،  پیرو بارندگی اخیر و سیلاب به‌وجود آمده در جنوب سیستان و بلوچستان و با توجه به سرریزشدن آب رودخانه‌ها و سدها در منطقه و به تبع آن سردی هوا، شرایط جوی، استرس و تنش در حیات وحش به‌ویژه تمساح پوزه کوتاه(گاندو) احتمال خروج تمساح‌ها از برکه و اسیر شدن در امواج خروشان آب و به تبع آن دور شدن از زیستگاه اصلی‌شان وجود دارد.

مردم نسبت به تردد در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای که محل تجمع آب‌های راکد شده است، جدا خودداری کنند و به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش، در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق انسانی، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 10027